تورم در حال بلعیدن پس‌انداز آلمانی‌ها

تحقیقات موسسه آیفو نشان می‌دهد که افزایش شدید تورم در آلمان باعث شده تا مردم این کشور هر آنچه پس انداز کرده بودند را خرج کنند.

تورم در حال بلعیدن پس‌انداز آلمانی‌ها
کد خبر: 570500
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۱۶:۲۴:۳۹

موسسه آیفو گزارش داد: افزایش تورم در آلمان باعث شده تا حجم زیادی از پس‌اندازی که مردم آلمان طی دو سال گذشته جمع کرده بودند، به باد برود.

به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، بر اساس این گزارش طی دو سال گذشته خانوارهای آلمانی توانسته بودند بخشی از درآمد خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس‌انداز کنند؛ چرا که در کنار حمایت‌های دولتی، گزینه‌های آنها برای خرید و خرج کردن پول بسیار محدود شده بود.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با همه این اوصاف اما آمارها حاکی از آن است که بخش قابل توجهی از این پس‌اندازها به باد رفته است.

آیفو در گزارش خود آورده؛ تورم بخش قابل توجهی از پس‌انداز مردم آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بلعیده است. این موسسه می‌گوید: در سه ماهه دوم امسال هم روند پایین آمدن پس انداز مردم آلمان ادامه یافته و باعث شده تا کل حجم پول موجود در حساب‌های مردم آلمان به کمتر از متوسط پنج سال اخیر برسد.

این موسسه می‌گوید: بسیاری از خانوارها پس‌انداز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که در دوران کرونا جمع کرده بودند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خرج کرده‌اند. در عین حال پیش‌بینی می‌شود روند افزایش قیمت‌ها با شدت ادامه یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها