کد خبر: 569880
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۷:۲۳:۵۴
| |

نخست‌وزیر ژاپن به کرونا مبتلا شد

دفتر «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابلای او به ویروس کرونا خبر داد.

نخست‌وزیر ژاپن به کرونا مبتلا شد
کد خبر: 569880
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۷:۲۳:۵۴

در حالی که رسانه‌های ژاپنی از ابتلای بیش از ۲۴ هزار نفر در توکیو طی روز یکشنبه (امروز) به کرونا خبر دادند، نخست‌وزیر هم به این ویروس مبتلا شده است.

​به گزارش فارس، روزنامه‌ «ژاپن تایمز» خبر داد، در حالی که ژاپن در حال مواجهه با موج هفتم شیوع کرونا است، نتیجه آزمایش فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن مثبت شده و او نیز به این ویروس مبتلا شده است.

طبق این گزارش، فومیو کیشیدا که در حال حاضر در اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر ژاپن حضور دارد، شنبه شب (دیشب) عوارضی از قبیل تب خفیف و سرفه را تجربه کرد و تست کرونا داد.

نتیجه تست کرونای فومیو کیشیدای ۶۵ ساله، عصر امروز یکشنبه (به وقت محلی) مثبت شد. نخست‌وزیر ژاپن قرار بود از روز دوشنبه (فردا) بعد از گذراندن تعطیلی تابستانی یک هفته‌ای به سر کار برگردد.

نخست‌وزیر ژاپن بنا بود که برای شرکت در هشتمین «کنفرانس بین‌المللی توکیو درباره توسعه آفریقا» به تونس سفر کند اما حالا شاید از طریق ویدئو کنفرانسی در کنفرانس حاضر شود. این کنفرانس قرار است ۲۷ و ۲۸ آگوست (۵ و ۶ شهریور) برگزار شود.

دفنر نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد، قرار است فومیو کیشیدا تا ۳۰ آگوست (هشتم شهریور) در قرنطینه باقی بماند.

روزنامه ژاپن تایمز در گزارش خود به وضعیت کنونی موج هفتم شیوع ویروس کرونا در ژاپن پرداخته و نوشته است که تنها در روز یکشنبه (امروز) در توکیو ۲۴۷۸۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها