لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک مطرح شد:

اسرائیل به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد/ المقداد: از روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم

وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای سوری خود ضمن محکومیت حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه از این رژیم خواست به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد. همتای سوری او نیز حمایت دمشق از عملیات نظامی مسکو در اوکراین را اعلام کرد.

اسرائیل به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد/ المقداد: از روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم
کد خبر: 570267
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۵:۲۰:۵۳

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با فیصل مقداد، همتای سوری خود در مسکو داشت، اظهار کرد: از اسرائیل می‌خواهیم به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: ما به شدت حملات هوایی اسرائیل علیه سوریه را محکوم می‌کنیم.

مقداد نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک روابط سوریه با روسیه را استراتژیک خواند و گفت: ما از عملیات ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کنیم.

وزیر خارجه سوریه در ادامه اظهار کرد: روسیه در طول ۱۰ سال گذشته به ما در جنگ علیه تروریسم کمک کرد.

او در ادامه گفت: واشنگتن در سرقت از منابع مردم سوریه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

همچنین وزیر خارجه سوریه در دیدار امروزش با لاوروف اظهار کرد: ما در کنار روسیه در جنگ عادلانه‌اش علیه نئونازیسم در اوکراین هستیم.

مقداد گفت: اقدام ما برای به رسمیت شناختن دو جمهوری دونتسک و لوهانسک بر اساس اصول و واقعیت‌های تاریخی انجام شد و من فردا (چهارشنبه) در آبخازیا خواهم بود و این نشان‌دهنده حمایت ما از ملت‌های علاقه‌مند به صلح و آزادی است.

وزیر خارجه سوریه افزود: طی چند روز آینده تبادل هیئت‌های دیپلماتیک با دو جمهوری دونتسک و لوهانسک انجام خواهد شد.

او در پایان نیز گفت: با افشای نیات واقعی غرب و استفاده از اوکراین به عنوان سرنیزه‌ای علیه روسیه، عملیات نظامی روسیه مشروع و عادلانه شد.

لاوروف نیز در این دیدار اظهار کرد: تحولات جهانی در نتیجه سیاست‌های واشنگت برای ایجاد جهانی تک‌قطبی پیچیده‌تر شدند.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما شاهد ویژگی‌های این سیاست‌های خصمانه هستیم و اینها به منزله استعماری دوباره چه در خاورمیانه و چه در شمال آفریقا و اطراف اتحادیه جماهیر شوروی سابق است.

او ادامه داد: روسیه و سوریه در کنار تعداد دیگری از کشورها از احترام به اصول قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل، حاکمیت و عدالت در روابط بین‌الملل حمایت می‌کنند و روسیه بر اساس این اصول از سوریه در مبارزه با تروریسم و بازگشت اراضی و تمامیت ارضی آن حمایت کرده و از موضعگیری دمشق در حمایت از مسکو در عملیات نظامی ویژه‌اش در اوکراین تقدیر می‌کند.

همچنین لاوروف اقدام ژوئن گذشته سوریه در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری دونتسک و لوهانسک را ستود و تاکید کرد: رایزنی دائمی وزارت خارجه‌های روسیه و سوریه با هدف اجرای دستورالعمل‌های روسای دو کشور برای تقویت روابط دوجانبه و تسهیل سازش در سوریه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها