کد خبر: 569127
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۴:۰۲
| |

حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران در افغانستان:

آمریکا با سواستفاده از اسم مقاومت دنبال جنگ داخلی در افغانستان است + ویدئو

نماینده ایران در امور افغانستان گفت آمریکا در این کشور شکست خورد اما همچنان در حال پیگیری اهدافش است.

آمریکا با سواستفاده از اسم مقاومت دنبال جنگ داخلی در افغانستان است + ویدئو
کد خبر: 569127
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۶ ۱۱:۴۴:۰۲

حسن کاظمی‌قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان در سالگرد خروج نظامیان خارجی از این کشور گفت: «یکسال از فرار طراحی‌شده نظامیان آمریکایی از افغانستان و حکمرانی طالبان گذشت. به این معنی که آمریکا شکست خورد و این پایان رفتار و سیاست آمریکا در افغانستان نیست».

به گزارش اعتمادآنلاین،‌ کاظمی قمی تاکید کرد: هیچ کس نگفته مقاومت افغانستان آمریکایی است. امروز آمریکا با سواستفاده از اسم مقاومت دنبال جنگ داخلی در آمریکا است. مقاومت همانی بود که ما در تهران با رهبران طالب سر میر مذاکره نشاندیم.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان افزود: به اسم مقاومت دنبال آشوب هستند. چه ربطی به مقاومت دارد، من تعجب می‌کنم آنها که از سر خیرخواهی تفسیر می‌کنند، این جمله من را اینگونه تعبیر کردند که مقاومت آمریکایی است. 

او گفت: بعد از اینکه طالب در حکمرانی قرار گفت، اولین اقدام جمهوری اسلامی ایران، برای اینکه به سمت یک حکومت مشارکتی، ملی و مصالحه ملی پیش بروند، ما در تهران بین مقامات طالبان و مسوولین مقاومت جلسه گذاشتیم.  ما از طرفین خواستیم که [سر یک میز] بنشینند. 

کاظمی قمی با طرح این سوال که چه کسی گفته‌است که مقاومت آمریکایی است؟ عنوان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که به اسم مقاومت، با سوءاستفاده از مقاومت مجموعه‌ای را درست کنند که جنگ داخلی راه بیاندازند.  این ربطی به مساله مقاومت ندارد.  آنچه که من گفتم این بود. 

او تاکید کرد: تجربه چه نشان می‌دهد؟ آمریکایی‌ها در طول ۲۰ سال حکمرانی جلوی مقاومت را گرفتند.  آمار زندان کردن رهبران و فرماندهان مقاومت و ترور رهبران مقاومت که توسط آمریکایی‌ها انجام شد، نمی‌خواهم عددش را بگویم. آمریکا امروز به اسم مقاومت درصدد این است که جنگ داخلی راه بیاندازد. 

نماینده ویژه رئیس‌جمهور ایران در امور افغانستان افزود: مقاومت همان بود که ما اینجا در تهران با رهبران طالب نشاندیم که بروید به سمت مصالحه.  بروید به این سمت که امروز راه حل بحران افغانستان سیاسی است.  ما سردمدار این مساله بودیم. 

او گفت: آمریکا مدعی مبارزه با تروریسم است، اما داعش را که درست کرد؟ آمریکایی‌ها درست کردند.  بزرگ فرمانده بین‌المللی مقاومت در مقابل تروریسم، سرادار معظم ما، حاج قاسم ما بود که آمریکا ترور کرد و به شهادت رساند، بعد مدعی می‌شوند که ضد تروریسم است.  در مساله مقاومت هم نگاه آمریکا چنین است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها