روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست:

«اف بی آی» به دنبال اسناد تسلیحات هسته‌ای در عمارت ترامپ بود

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرده است که مأموران «اف بی آی» در تفتیش عمارت ترامپ در ایالت فلوریدا به دنبال یکسری اسناد محرمانه درباره تسلیحات اتمی بودند.

«اف بی آی» به دنبال اسناد تسلیحات هسته‌ای در عمارت ترامپ بود
کد خبر: 568169
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۰۸:۰۵:۴۵

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرده است که مأموران اف بی آی که به عمارت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده در «مارالاگو» ایالت فلوریدا حمله کردند، علاوه بر یکسری اسناد محرمانه، به دنبال اسناد محرمانه‌ای درباره تسلیحات اتمی بودند.

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از افراد آگاه از تحقیقات اف بی آی گزارش کرد که ظاهراً اسناد تسلیحات اتمی در بین چیزهایی بوده است که مأموران اف بی آی در عمارت مارالاگو دنبال می‌کرده‌اند. آن‌ها مشخص نکردند که چه نوع سندی را دنبال می‌کردند و یا اینکه به زرادخانه ایالات متحده اشاره داشته‌اند یا اسناد تسلیحات اتمی مربوط به کشوری دیگر بوده است.

این گزارش ساعاتی پس از آن منتشر شد که «مریک گارلند» دادستان کل تصریح کرد شخصاً مجوز دولتی برای تفتیش خانه ترامپ را صادر کرده است و فاش کرد که وزارت دادگستری به دنبال علنی کردن حکم و جزییات این بازرسی است.

طرح وزارت دادگستری به «علاقه آشکار و قدرتمند مردم به درک آنچه در محتوای آن رخ داده است» اشاره کرد. اظهارات گارلند به دنبال واکنش خشمگینانه طرفداران ترامپ به اقدام اف بی آی در تفتیش عمارت ترامپ بود که تأکید دارند با انگیزه سیاسی صورت گرفته است. روز گذشته (پنجشنبه)، مردی که تلاش داشت به زور وارد دفتر اف بی آی در «سینسیناتی» شود به دست نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

ین رویداد در شرایطی به وقوع پیوسته که در روزهای گذشته گزارش‌هایی از لحن انتقام‌جویانه و تهدیدآمیز هواداران ترامپ علیه اف‌بی‌آی منتشر شده است. رسانه‌ها چند روز پیش گزارش دادند پس از حمله اف‌بی‌آی به عمارت دونالد ترامپ در فلوریدا، استفاده از اصطلاح «جنگ داخلی» در توییت کاربران آمریکایی به شدت افزایش یافت.

رئیس جمهور سابق آمریکا بامداد ۱۸ مرداد اعلام کرد عمارت او در فلوریدا، تحت محاصره، یورش و اشغال گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی قرار گرفته و آنها حتی گاوصندوق وی را نیز تفتیش کردند.

روزنامه «نیویورک تایمز» درباره دلیل این بازرسی به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده بود: «صندوق‌هایی که ترامپ پس از خروج از کاخ سفید به مار-ئه-لاگو منتقل کرد، حاوی اسناد محرمانه و طبقه‌بندی شده بود. ترامپ در بازگرداندن ۱۵ جعبه حاوی محتویات درخواست شده توسط مقامات آرشیو ملی، ماه‌ها تأخیر کرده بود».

بر اساس این گزارش، وجود مشکوک اسناد تسلیحات هسته‌ای در مارالاگو می‌تواند توضیح دهد که چرا گارلند چنین اقدامی سیاسی مانند صدور دستور تفتیش عمارت ترامپ به مأموران اف بی آی را انجام داد زیرا بازیابی این اسناد به عنوان یک اولویت امنیت ملی تلقی می‌شود.

طبق این گزارش، ترامپ در زمانی که در کاخ سفید بود، به ویژه به زرادخانه هسته‌ای آمریکا توجه داشت و به داشتن اطلاعات بسیار محرمانه افتخار می‌کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که به دنبال حمله اف بی آی به عمارت ترامپ، تهدیدات علیه اف بی آی افزایش یافته است به طوریکه «کریستوفر رِی» رئیس اف‌بی‌آی چهارشنبه (دهم اوت) تهدیدات علیه پلیس فدرال را که پس از تفتیش عمارت ترامپ در فلوریدا صورت گرفت، محکوم کرد و آن را «تاسف‌آور و خطرناک» خواند.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ و حامیانش یورش اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری آمریکا به خانه ترامپ و تفتیش آن را نمادی از تجاوز دولت و «آزار و شکنجه سیاسی» توصیف کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها