کد خبر: 567602
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۳:۱۴:۰۸
| |

شروع رزمایش یک‌ماهه چین در شمال دریای زرد

سازمان امنیت تردد دریایی چین اعلام کرد رزمایش ارتش چین در آب‌های شمال دریای زرد از روز دوشنبه به‌مدت یک ماه شروع شده است.

شروع رزمایش یک‌ماهه چین در شمال دریای زرد
کد خبر: 567602
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ۱۳:۱۴:۰۸

سازمان مدیریت امنیت تردد دریایی چین روز دوشنبه اعلام کرد رزمایش ارتش این کشور در دریای زرد یک ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این نهاد اعلام کرد: «از ساعت ۰۰:۰۰ روز هشتم آگوست (دوشنبه) تا بامداد هشتم سپتامبر (۱۷ شهریور) مأموریت‌های نظامی در بخش‌هایی از خلیج بوهای انجام خواهد شد. ورود به این منطقه ممنوع است».

خلیج بوهای واقع در شمال دریای زرد که در مجاورت شبه‌جزیره کره قرار دارد، به دلیل نزدیکی به پکن، یکی از پرترددترین مسیرهای دریایی در این منطقه است.

ارتش چین علاوه بر این رزمایش یک ماهه، از روز گذشته رزمایش دیگری نیز در دریای زرد آغاز کرده که تا ده روز ادامه خواهد داشت.

رزمایش چین در دریای زرد

شروع این رزمایش در حالی اعلام شده که ارتش چین روز دوشنبه اعلام کرده رزمایش در آسمان و آب‌های پیرامون تایوان ادامه دارد.

به نوشته وبگاه خبری «بلومبرگ»، جناح شرقی «ارتش آزادی‌بخش چین» در بیانیه‌ای اعلام کرد در ادامه این رزمایش‌ها، حملات دریایی و انهدام زیردریایی‌های دشمن را تمرین خواهد کرد.

ارتش چین دبه طور دقیق اعلام نکرده رزمایش روز دوشنبه در ادامه رزمایش چهار روزه قبلی است یا رزمایش جدیدی را آغاز کرده است.

در این رزمایش‌ها که در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اجرا شده است، روز یکشنبه ۶۶ فروند هواپیمای جنگی به سمت این جزیره خودمختار هجوم برده و ۲۲ فروند از آن‌ها از خط پدافند هوایی تایوان گذر کردند.

حوالی پنج بعد از ظهر همین روز، ارتش تایوان ۱۴ کشتی جنگی چینی اطراف تنگه تایوان ردیابی کردند و یک پهپاد ارتش چین نیز اطراف منطقه «کینمن» رصد شده و با شلیک منور از آنجا دور شد.

هم زمان با انجام این رزمایش‌ها، «وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد: «جمهوری خلق چین از آمریکا می خواهد به شکل واقعی منافع حیاتی و نگرانی‌های جدی پکن را در نظر گرفته و این توهم را کنار بگذارد که می‌تواند با استفاده از تایوان، چین را کنترل کند».

این مقام نظامی چین همچنین به آمریکا توصیه کرد: «در مسیر اشتباه، بیشتر و بیشتر گام برندارد. ایالات متحده از یک سو بحران سازی می‌کند و از سوی دیگر بر لزوم کنترل و مدیریت آن تأکید می‌کند».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها