آرایش نظامی ناو هواپیمابر چین همزمان با رزمایش ژاپن و آمریکا

منابع خبری از تحرکات ناو گروه لیائونینگ چین در منطقه همزمان با تمرین نظامی ژاپن و امریکا در آب‌های منطقه خبر می‌دهند.

آرایش نظامی ناو هواپیمابر چین همزمان با رزمایش ژاپن و آمریکا
کد خبر: 550743
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۸ ۱۶:۴۲:۰۰

همزمان با رزمایش دریایی ژاپن و آمریکا، ناو هواپیمابر چین تحرکاتی را در آب‌های منطقه انجام می‌دهد و آرایش نظامی به خود گرفته است.

​به گزارش فارس، به نوشته شماره یکشنبه وبگاه «گلوبال تایمز» ناو هواپیمابر «لیائونینیگ» و ناو گروه  آن در چند روز گذشته با استقرار در «دریای فیلیپین»  به سمت شرق جزیره تایوان و جنوب ژاپن که به گفته کارشناسان مکان بسیار مهم برای مداخله کشورهای خارجی چون آمریکا و ژاپن است، آمادگی خود را به رخ می‌کشند.

به گفته منابع آگاه ارتش چین شماری از جنگنده‌ها و رزمناوهای خود را از غرب چین عازم جزیره تایوان کرده و تحرکات دریایی آمریکا و ژاپن را با دقت زیر نظر دارد.

 به نوشته این منبع خبری، ناو گروه لیائو نینیگ قصد دارد در روز و شب با استفاده از مهمات واقعی تمرین‌هایی را در دریای فیلیپین، شرق تایوان و جنوب ژاپن از سه شنبه هفته جاری تا جمعه برگزار کند.

باحرکت هماهنگ نیروهای هوایی و دریایی چین، این ناوگروه می‌تواند مسیرهایی را که نیروهای خارجی ممکن است برای استقرار در تایوان  استفاده  کنند، به طور کامل قطع کنند و این مزیت قابل توجهی برای ارتش چین خواهد بود.

این در حالی است که «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن روز یکشنبه هشدار داد که درگیری‌های مسلحانه‌ای شبیه به جنگ اوکراین ممکن است در شرق آسیا به وقوع بپیوندد.

 کیشیدا در جریان دیدار با «بوریس جاسون» نخست‌وزیر انگلیس در لندن بار دیگر ادعاهای مشابهی درباره احتمال حمله چین به تایوان را مطرح کرد و گفت که صلح و ثبات در تنگه تایوان برای توکیو و جامعه بین‌الملل ضروری است.

این مقام ژاپنی در این خصوص توضیح داد: «ما باید با همپیمانان و کشورهای همفکر خود همکاری کنیم و هرگز تلاش یکجانبه برای تغییر وضعیت فعلی از طریق استفاده از زور در منطقه هند و اقیانوسیه به ویژه شرق آسیا را تاب نمی‌آوریم.»

کیشیدا سپس با هشدار درباره تداوم جنگ اوکراین گفت: «اوکراین احتمالاً همان شرق آسیای فردا باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها