کد خبر: 567411
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۰۷:۳۰:۵۹
| |

سید حسن نصرالله:

رژیم صهیونیستی بر کشتار و جنایت بنا شده است

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان شنبه شب در سخنانی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در ضاحیه جنوبی بیروت در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت که این رژیم بر کشتار و جنایت بنا شده است.

رژیم صهیونیستی بر کشتار و جنایت بنا شده است
کد خبر: 567411
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۰۷:۳۰:۵۹

سید حسن نصرالله گفت: برخی رژیم‌ها می‌خواهند ما را متقاعد کنند که اسرائیل کبوتر صلح است اما این رژیم بر کشتار و جنایت بنا شده است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: برخی به دنبال وارونه کردن واقعیت هستند در حالی که اسرائیل متکی بر جنایات کردن است. هدف جنگ‌های نظامی که اسرائیل به راه می‌اندازد و ویرانی که ایجاد می‌کند، جنگ روانی است.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند نقاط ضعف را در چشم مردم مخالف خود پررنگ و بزرگ کند تا دچار ناامیدی و سرخوردگی شوند.

نصرالله در ادامه گفت: مقاومت در لبنان و فلسطین ثابت کرده‌اند که ارتش اشغالگر شکست می‌خورد، خوار می‌شود و هیبتش شکسته می‌شود.

وی افزود: همچنین تجربه ثابت کرده است که آمریکا در سیاست و میدان شکست می‌خورد آنچنانکه در عراق، افغانستان، ایران، یمن،‌ لبنان، سومالی، ونزوئلا و کوبا شکست خورده است.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: ما باید نقاط قوت خود را برجسته و نقاط ضعف دشمن را کشف و از آن در رویارویی استفاده کنیم همچنین باید امید را تقویت کنیم. هر کس که به خدا ایمان دارد،‌ ناامید نمی‌شود و به وعده الهی ایمان دارد، این هم بخشی از جهاد تبیین است.

وی افزود: یکی از نقاط قوت ما که دشمن را اذیت می‌کند، بازگشت حضرت مسیح علیه السلام با ظهور امام مهدی (عج) است. جایی برای ناامیدی نیست. ما به نجات قطعی امیدواریم.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد: سرود سلام یا مهدی (سلام فرمانده) آنان را آزار می‌دهد. یا مهدی (عج) عنوان خلاص و رهایی کل بشریت است.

نصرالله در ادامه گفت: ببینید که در ایام امام حسین (ع) در کربلا، حضرت زینب (س) در مجلس یزید چه گفت؟ گفت، هر نیرنگی داری به کار ببر، هر تلاشی می‌توانی انجام بده. تو نمی‌توانی وحی را بکشی و اگر فکر می‌کنی که نبرد اسلام با جاهلیت تمام شده تو در اشتباهی.

وی افزود: این زن که سر برادرش مقابلش بود، با امید صحبت کرد. با نگاه به آینده صحبت کرد. وقتی وارد جهاد تبیین می‌شویم، موفق خواهیم شد.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: خداوند وقتی به پیامبر (ص) گفت رسالتش را ادا کند و ایشان ادا کرد، خدا چه گفت؟ گفت،‌ امروز دشمن از شما ناامید شد. از نتایج جهاد تبیین، اتمام حجت بر مردم است و فردای قیامت نمی‌گویند که به ما نگفتید.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی دیگر از حیله‌های دشمن،‌ شبهه ‌افکنی و شایعه ‌پراکنی است تا افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد. گاهی یک شایعه در بحبوحه جنگ، سرنوشت آن را تغییر می‌دهد.

وی افزود: به عنوان مثال در لبنان شبهه ایجاد می‌کنند که دلیل وضعیت سخت اقتصادی، سلاح مقاومت است. نمی‌گویند که سیاست‌های غلط اقتصادی و حکومت عناصری که به خودشان وابسته بوده، دلیل آن است.

دبیرکل حزب الله اضافه کرد، کشورهای عربی که با اسرائیل صلح کردند، الان وضع اقتصادی‌ شان چطور است؟ مصر یا اردن؟

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: آنچه در غزه رخ داد تجاوز آشکار اسرائیل و جنایت مستقیم این رژیم است.

وی افزود: سکوت در برابر این حمله و پاسخ ندادن، دشمن را به انجام ترورهای بیشتر علیه رهبران فلسطینی سوق می‌دهد. رژیم صهیونیستی می‌داند که مقاومت قوی تر از همیشه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها