کد خبر: 567107
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۱۰:۴۴:۳۱
| |

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

رزمایش چین در اطراف تایوان هیچ توجیهی ندارد

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به رزمایش نظامی بی‌سابقه چین در اطراف تایوان به فاصله یک روز پس از سفر جنجالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه گفت: رزمایش نظامی تهاجمی چین در تنگه تایوان هیچ توجیهی ندارد.

رزمایش چین در اطراف تایوان هیچ توجیهی ندارد
کد خبر: 567107
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۱۰:۴۴:۳۱

جوسپ بورل که شب گذشته برای نشست وزیران اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) وارد کامبوج شده است، در پیامی توییتری هشدار داد استفاده از این سفر به عنوان بهانه‌ای برای فعالیت نظامی تهاجمی در تنگه تایوان هیچ توجیهی ندارد.

به گزارش ایرنا، این مقام اروپایی با دعوت از طرف‌های درگیر به حفظ آرامش و اقدام شفاف و در دفاع از سفر پلوسی به تایوان تاکید کرد: سفرهای بین‌المللی برای قانون‌گذاران کشورهای ما، امری عادی و معمول است.

این مانورها که یک روز پس از سفر جنجالی پلوسی به تایپه آغاز می‌شود، شامل بسته شدن فضای دریایی و هوایی در ۶ منطقه اطراف این جزیره است.  

تلویزیون دولتی چین (CCTV) گزارش داد این رزمایش آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت و شامل شلیک مستقیم به آب‌ها و حریم هوایی اطراف تایوان می شود.

مقام‌های تایوان گفته‌اند این رزمایش، قوانین سازمان ملل را نقض می‌کند و حمله به حریم سرزمینی تایوان و چالشی مستقیم برای حمل و نقل آزاد هوایی و دریایی است.

به نوشته افه، این احتمال وجود دارد که تنش در تایوان یکی از موضوعات اصلی در دیداری باشد که بورل امروز پنج‌شنبه در کامبوج با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا خواهد داشت. «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «سرگئی لاوروف» همتای روس وی نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها