کد خبر: 567008
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بیماری عصبی که تیک‌تاک برای دختران استرالیایی به همراه آورد

مراکز پزشکی استرالیا اخیراً با موجی از مراجعه دختران نوجوان مواجه شده‌اند که از نوعی بیماری عصبی نامشخص رنج می‌برند.

بیماری عصبی که تیک‌تاک برای دختران استرالیایی به همراه آورد
کد خبر: 567008
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۱:۳۰:۰۰

مراکز پزشکی استرالیا اخیراً با موجی از مراجعه دختران نوجوان مواجه شده‌اند که از نوعی بیماری عصبی نامشخص رنج می‌برند.

به گزارش اعتمادآنلاین، دیلی‌میل گزارش داد: شیوع این پدیده چنان با شیب تند صورت گرفته که پزشکان را بر آن داشته تا نسبت به اعتیاد نوجوانان به شبکه‌های اجتماعی به ویژه افراط در به‌کارگیری پلتفرم تیک‌تاک هشدار دهند.

به گفته پزشکان، شاهد شمار روزافزون دختران نوجوان هستیم که از اضطراب عصبی عملکردی رنج می‌برند که می‌توان به تشنج غیرارادی صوتی و حرکت‌های غیرطبیعی بدن اشاره کرد. این عوارض به بیماری خاصی مرتبط نبوده بلکه تا حدود زیادی به سندرم توریت شبیه است.

سندرم توریت یک اختلال عصبی ارثی است که از اوان کودکی ظاهر شده و به شکل حرکت‌های عصبی غیرارادی مانند خم کردن انگشتان یا ارتعاش گردن و حرکت‌های دهان نمود پیدا کرده و با سندرم‌های صوتی مکرر مانند فریاد کشیدن، سرفه کردن و نالیدن همراه می‌شود.

پزشکان استرالیایی تاکید دارند، دختران نوجوان بعد از مشاهده ویدئوهایی از شخصیت‌های تاثیرگذار در تیک‌تاک دچار این وضعیت شدند.

تفسیر پزشکان از این بیماری هم آن است که نگرانی و اضطراب ناشی از انزوا در دوره کرونا در کنار افراط در به‌کارگیری پلتفرم‌‌هایی همچون تیک‌تاک، شکل‌گیری این مشکل را در میان نوجوانان تشدید کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها