استقرار «بمب افکن‌های بی-2» ‌آمریکا در استرالیا جهت ارعاب چین

نیروی هوایی ایالات متحده در ادامه تقابل با چین از استقرار چند فروند بمب افکن پیشرفته و رادار گریز «بی-2» در استرالیا خبر داد.

استقرار «بمب افکن‌های بی-2» ‌آمریکا در استرالیا جهت ارعاب چین
کد خبر: 563134
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۷:۰۸:۰۹

نیروی هوایی ایالات متحده در ادامه ارعاب چین از استقرار چند فروند بمب افکن پیشرفته «بی-۲»  در استرالیا خبر داد.

به گزارش فارس، به نوشته شماره سه شنبه وبگاه «دیفنس بلاگ» نیروی هوایی آمریکا روزدوشنبه  علام کرد که بمب افکن‌های رادار گریز بی-۲ اسپریت به پایگاه نیروی هوایی استرالیا در «آمبرلی» رسیدند.این هواپیمای بمب افکن به عنوان بخشی از  گروه ضربت بمب افکن چرخشی مستقر شده‌اند و از ابتکار همکاری تحت توافقنامه بین ایالات متحده و استرالیا حمایت می‌کنند.

خلبانان این بمب افکن‌های پیشرفته برای انجام ماموریت های آموزشی بازدارندگی راهبردی با متحدان، شرکا و نیروهای مشترک در حمایت تردد آرام و امن در اقیانوس هند-آرام استفاده خواهند کرد.

سرهنگ دوم «اندرو کاسگارد» فرمانده اسکادران بمب افکن‌های اعزامی گفت: «استقرار بی-2 در استرالیا، آمادگی و کشندگی نیروی ضربتی نفوذی دوربرد ما را نشان داده و افزایش می‌دهد. ما مشتاقانه منتظر آموزش و تقویت قابلیت همکاری خود با هم تیمی‌های  خود و همچنین شرکا و متحدان در سراسر اقیانوس هند و اقیانوس آرام هستیم.»

بر اساس این گزارش، فرماندهی راهبردی ایالات متحده به طور معمول عملیات گروه ضربت بمب افکن را در سراسر جهان انجام می‌دهد تا نشانی از تعهد ایالات متحده به دفاع جمعی و ادغام با عملیات و فعالیت‌های فرماندهی رزمی جغرافیایی باشد.

استرالیا اخیرا اعلام کرد که ساخت پایگاه نظامی چین در جزایر سلیمان خط قرمز استرالیا و آمریکاست. این کشور مدعی شد که  ساخت پایگاه نظامی چین  در «جزایر سلیمان» خط قرمز استرالیا و آمریکاست.

نگرانی‌هایی در مورد توافقنامه امنیتی اخیراً امضا شده بین چین و جزایر سلیمان برای استرالیا و سایر کشورهای اقیانوس آرام وجود دارد، به خصوص اگر چین از این توافق برای گسترش حضور نظامی خود در منطقه استفاده کند.

ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) نیز در جدیدترین سند راهبردی خود برای اولین بار چین را چالش نظام‌مند برای امنیت حوزه «یورو-آتلانتیک» معرفی کرد که واکنش تند پکن را در پی داشت.

این ائتلاف نظامی مدعی شد که پکن همراه با مسکو در تلاش برای «براندازی نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین» است. اعلامیه‌ای قهر آمیز که چین آن را تلاشی از سوی قدرت‌های متخاصم غربی تحت هدایت آمریکا برای مهار این کشور می‌داند؛ به خصوص که در اجلاس ناتو برای اولین بار سران چهار کشور آسیا-اقیانوسیه شامل کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند هم شرکت داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها