کد خبر: 566818
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۰:۰۶:۳۹
| |

جان کربی:

تهدیدات چین ما را نمی‌ترساند

کاخ سفید شامگاه سه‌شنبه در واکنش به اظهارات مقام‌های چینی درباره سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان گفت که تهدیدات پکن ما را نمی‌ترساند.

تهدیدات چین ما را نمی‌ترساند
کد خبر: 566818
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۲۰:۰۶:۳۹

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا عصر سه‌شنبه در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان و هشدارهای پکن اعلام کرد که تهدیدهای پکن ما را نمی‌ترساند.

​به گزارش فارس، وی در ادامه سخنانش مدعی شد که سفر پلوسی به تایوان، تهدیدی برای حق حاکمیت چین به شمار نمی‌آید.

کربی اضافه کرد: «واشنگتن به سیاست چین واحد پایبنده بوده و از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند اما به پشتیبانی از تایوان در دفاع از خود نیز پایبند است».

این در حالی است که هواپیمای نانسی پلوسی ساعتی پیش در فرودگاه تایپه، مرکز جزیره تایوان به زمین نشست.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به حضور پلوسی در تایوان اعلام کرد که این اقدام، خیانت عمدی آمریکا به اصل «چین یکپارچه» است.

وزارت امور خارجه چین تاکید کرده است که پایان، برای آمریکایی‌ها خوب نخواهد بود و واشنگتن به عنوان بزرگترین تهدید برای صلح جهانی به شمار می‌آید.

این وزارتخانه در ادامه واکنش خود به سفر پلوسی اضافه کرد: «این سفر اقدام تحریک آمیز سیاسی بزرگی بوده و آمریکا نباید در امور داخلی چین مداخله کند».

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: «پکن تمامی اقدامات ضروری برای حفاظت از حق حاکمیت خود در واکنش به سفر پلوسی به تایوان را اتخاذ خواهد کرد و واشنگتن و جدایی‌طلبان تایوانی مسئولیت پیامدهای سفر پلوسی به تایپه را متحمل خواهند شد».

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

نماینده چین در سازمان ملل هم با بیان اینکه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، هشدار داده پکن اقدامات قاطعی را برای حفظ حاکمیت ملی خود انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها