کد خبر: 566740
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۳:۱۹:۰۷
| |

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه:

گازدهی صدها سانتریفیوژ نسل جدید پاسخ ایران به تحریم های جدید آمریکا بود

وزیر خارجه کشورمان گفت: در پاسخ به اقدام آمریکا در صدور دستور تحریم‌های جدید و ارائه پیش‌نویس قطعنامه جدید علیه ایران نسبت به گازدهی صدها سانتریفیوژ نسل جدید از شب گذشته بر اساس تصمیمی که گرفته شد، اقدام کردیم. آمریکایی‌ها تصور نکنند با این اقدامات در میز مذاکره می‌توانند امتیاز بگیرند، زیاده خواهی را کنار بگذارند.

گازدهی صدها سانتریفیوژ نسل جدید پاسخ ایران به تحریم های جدید آمریکا بود
کد خبر: 566740
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۳:۱۹:۰۷

حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در حاشیه مراسم اعطای هفتمین جایزه حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته شاهد صدور تحریم جدید از سوی آمریکا بودیم این اقدامات غیرمنطقی و این جنون تحریم‌های بی‌اثر  است. بایدن، بیلینکن و راب مالی هم اشاره کرده‌اند که تحریم‌های حداکثری ترامپ شکست خورده است حتی خود آقای بوررل در متن اخیر و در ابتدای متن اشاره داشته که «به دلیل شکست فشار حداکثری ترامپ» و بعد ایده‌های جمع‌بندی شده خودش را مطرح می‌کند اما باز شاهد جنون اعمال تحریم‌ها هستیم که البته فقط نمایش است و تاثیر ملموسی روی زمین ندارد.

به گزارش ایلنا، وی گفت: من مایلم اشاره کنم که در پاسخ به این اقدام آمریکا نسبت به گازدهی صدها سانتریفیوژ نسل جدید از شب گذشته بر اساس تصمیمی که گرفته شد، اقدام کردیم. آمریکایی‌ها تصور نکنند با این اقدامات در میز مذاکره می‌توانند امتیاز بگیرند، زیاده خواهی را کنار بگذارند. ما اهل منطق و مذاکره هستیم و برای رسیدن به توافق قوی، جدی و پایدار مصمم هستیم اما اگر طرف آمریکایی بخواهد این مسیر را ادامه بدهد هرگز دست بسته نخواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها