کد خبر: 566163
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۶:۴۷:۲۰
| |

فاجعه انسانی در سقوط بالگرد نظامی گرجستان/ تمامی خدمه جان باختند

یک فروند بالگرد نظامی گرجستان حین ماموریت امداد و نجات در دره سقوط کرد وهشت خدمه آن جان باختند.

فاجعه انسانی در سقوط بالگرد نظامی گرجستان/ تمامی خدمه جان باختند
کد خبر: 566163
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۱۶:۴۷:۲۰

یک فرود بالگرد نظامی گرجستان حین انجام ماموریت نجات سقوط کرد و هشت خدمه آن جان باختند.

​ به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «واختانگ گوملائوری» وزیر کشور گرجستان روز شنبه گفت که تمام هشت سرنشین این بالگرد بر اثر سقوط  این بالگرد جان خود را از دست داده اند.

گوملاوری گفت، این بالگرد روز جمعه درعملیات امداد و نجات در «گودائوری» در شمال گرجستان حین انجام این ماموریت  کنترل خود را از دست داد و در دره سقوط کرد.

گرجستان اعلام کرده که این بالگرد حامل امدادگران خدمات مدیریت اضطراری برای کمک به پاراگلایدرهایی بود که پیشتر در دره سقوط کرده بودند. گرجستان از کشورهای مناسب برای پالاگلایدر است و علت آن کوه‌ها، صخره‌ها و وزش باد مناسب است.

در این بالگرد چهار خدمه ،دو امدادگر از خدمات مدیریت اورژانس وزارت کشور گرجستان و دو پزشک حضور داشتند. منابع خبری به نوع این بالگرد نظامی هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند. تحقیقات در مورد علت این سانحه هوایی در حال انجام است.

بدنه ارتش گرجستان را سلاح‌های و تجهیزات ساخت روسیه شکل می‌دهد و  معمولا بالگردهای این کشور از انواع بالگرد «میل»  از نوع دو و هشت ساخت روسیه هستند. اصولا بالگردهای میل ساخت روسیه پرقدرت هستند و سقوط آن‌ها در بیشتر مواقع ناشنی از ناوبری  و خطای خلبان است.

 بالگرد‌های میل در زمین‌های ناهموار و آب و هوای  سرد قابلیت پرواز  دارند. بالگردهای میل در شب نیز قابلیت پرواز را دارند. میل-۲۴ ، نوع نظامی این بالگرد است که انواع راکت به آن نصب  و در موارد ضروری در عملیات ترابری نیز استفاده می‌شود. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها