سخنگوی کاخ سفید:

سفر نانسی پلوسی به تایوان ربطی به بایدن ندارد

سخنگوی کاخ سفید در ارتباط با سفر رئیس مجلس نمایندگان به تایوان گفت، سفرهای نانسی پلوسی ربطی به رئیس جمهور ندارد.

سفر نانسی پلوسی به تایوان ربطی به بایدن ندارد
کد خبر: 565947
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۲:۵۵:۴۷

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری پنج شنبه شب خود درباره موضوع حساس سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندپان آمریکا گفت، جو بایدن معتقد است، به او ربطی ندارد که به پلوسی توصیه کند به تایوان برود یا نه.

به گزارش فارس، براساس گزارش خبرگزاری روسی تاس، «کارن ژان پیِر» تاکید کرد، سفری اعلام نشده است و ما این را به خود رئیس مجلس واگذار می‌کنیم که درباره آن تصمیم بگیرد. 

وی افزود، «بایدن خودش 36 سال سناتور بوده و به خوبی می‌داند که در کنگره روندها چگونه کار می‌کند و ربطی به او ندارد که رئیس مجلس نمایندگان به کجا سفر می‌کند. پس مخالفت علنی نمی‌کند.»

پیش از این اعلام شده بود که نانسی پلوسی قصد دارد در ماه اوت در سفری که از هم اکنون مخالفت و خشم چین را برانگیخته به تایوان سفر کند. اقدامی که جزو خطوط قرمز پکن در ارتباط با تایوان محسوب می‌شود. در ماه آوریل نیز پلوسی قصد داشت به این جزیره خود مختار سفر کند که به دلیل پاندمی کرونا لغو شد.

شب گذشته روسای جمهور دو کشور برای دومین بار از زمان ریاست جمهوری بایدن به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کردند. براساس گزارشها رئیس جمهور چین در این گفتگو در ارتباط با مسابه تایوان به همتای آمریکایی هشدار داده و گفته: «چین صراحتاً با مداخله در امور تایوان مخالف است و قاطعانه از حق حاکمیت خود دفاع می‌کند».

رسانه های آمریکایی امروز جمعه گزارش دادند که پلوسی امروز تور آسیایی خود را آغاز می‌کند اما هنوز تصمیم قعطی گرفته نشده است که به تایوان برود یا نه!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها