کد خبر: 502495
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۱۲:۵۹
| |

ادعای کاخ سفید: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم

مسئول هماهنگی امور حوزه اقیانوس هند و آرام در کاخ سفید مدعی شد واشنگتن از روابط غیر رسمی مستحکم با تایوان حمایت می‌کند اما از جدایی آن حمایت نمی‌کند.

ادعای کاخ سفید: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم
کد خبر: 502495
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۶ ۱۴:۱۲:۵۹

اعتمادآنلاین| «کِرت کمپل» مسئول هماهنگی امور اقیانوس هند و آرام در کاخ سفید روز چهارشنبه مدعی شد آمریکا از جدایی تایوان حمایت می‌کند.

به گزارش فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، کمپل مدعی شد: «ما از روابط غیر رسمی مستحکم با تایوان حمایت می‌کنیم. ما از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم».

این مقام کاخ سفید افزود: «فکر می‌کنم این امکان وجود دارد که ایالات متحده و چین بتوانند همزیستی داشته و در صلح با یکدیگر زندگی کنند. اما فکر می‌کنم چالش‌های موجود، برای این نسل و نسل بعدی بسیار دشوار هستند».

«تارو آسو» معاون نخست‌وزیر ژاپن روز دوشنبه در توکیو مدعی شد، در صورت تهاجم احتمالی چین به تایوان که می‌تواند تهدیدی موجودیتی باشد، ژاپن از حق توسل به دفاع دسته جمعی برخوردار خواهد شد.

اظهارات تارو آسو در حالی مطرح شده که اخیرا روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» خبر داد، آمریکا و ژاپن در حال برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک برای یک سناریوی احتمالی درگیری با چین بر سر تایوان هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها