کد خبر: 565817
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۹:۰۸
| |

لهستان از کره جنوبی جنگنده و تانک می‌خرد

با تداوم درگیری‌ها در اوکراین، لهستان توافق خرید نزدیک به هزار تانک و جنگنده را با کره جنوبی امضا کرد.

لهستان از کره جنوبی جنگنده و تانک می‌خرد
کد خبر: 565817
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۸:۳۹:۰۸

لهستان روز چهارشنبه توافقات اولیه مربوط به خرید جنگنده سبک، تانک و توپ‌های هویتزر را با کره جنوبی امضا کرد.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، دولت لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد این خریدها‌ که یکی از بزرگ‌ترین سفارش‌های این کشور طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود، شامل ۴۸ جنگنده «FA-50» و ۹۸۰ تانک «K2» و ۶۴۸ توپ هویتزر هستند. 

تحویل ۱۸۰ تانک کره‌ای امسال انجام خواهد شد و ۸۰۰ تانک دیگر در لهستان ساخته خواهند شد. ۴۸ توپ هویتزر نیز در محموله اول تحویل خواهند شد.

علاوه بر این، وزارت دفاع لهستان اعلام کرد تحویل ۱۲ فروند جنگنده سبک کره‌ای اواسط سال آینده میلادی انجام خواهد شد که در مجموع بالاترین سطح از صادرات این نوع هواپیمای جنگی کره‌ای را رقم خواهد زد.

از زمان شروع جنگ اوکراین، لهستان به محلی برای انتقال میلیاردها دلار تسلیحات غربی به داخل خاک اوکراین بوده و تعلیم بخشی از نظامیان اوکراینی نیز در این کشور انجام می‌شود.

لهستان هفته گذشته نیز اعلام کرد قصد دارد در راستای تقویت نیروی نظامی خود از آمریکا تانک «آبرامز» کارکرده بخرد. این همسایه اوکراین از زمان شروع درگیری‌ها مخارج نظامی خود را به سه درصد از تولید ناخالص ملی افزایش داده است.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان در این‌باره گفت: «با ایالات متحده درباره شرایط ترجیحی خرید ۱۱۶ تانک آبرامز کارکرده به توافق رسیدیم». لهستان چندی پیش نیز اعلام کرده بود قرارداد خرید ۲۵۰ تانک آبرامز را با آمریکایی‌ها امضا کرده است.

«روسلان کاسیگین» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بلاروس در این زمینه هشدار داده قلمرو لهستان و جمهوری‌های بالتیک در حال تبدیل شدن به محل آزمایشی است که در آن آمریکا قصد دارد درگیری را در اروپا علیه روسیه و متحدانش آغاز کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها