کد خبر: 565741
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۲:۰۵:۰۶
| |

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

به هرگونه آزمایش اتمی کره‌شمالی واکنش مناسب نشان می‌دهیم

سخنگوی شورای امنیت ملی دولت آمریکا اظهار کرد که واشنگتن و متحدانش در صورت دست زدن کره شمالی به آزمایش هسته‌ای، اقدامات مناسبی را برای پاسخگویی کره شمالی انجام خواهند داد.

 به هرگونه آزمایش اتمی کره‌شمالی واکنش مناسب نشان می‌دهیم
کد خبر: 565741
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۲:۰۵:۰۶

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا، همچنین خاطرنشان کرد که کره شمالی ممکن است همچنان به تدارک برای دست زدن به یک چنین آزمایشی ادامه داده باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کربی در یک کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: ما کاملاً واضح گفته‌ایم که کره شمالی ممکن است برای انجام آزمایش هسته‌ای آماده باشد. این چیزی است که ما خیلی خیلی آشکار گفته‌ایم.

وی افزود: این آزمایش‌ها در گذشته انجام شده‌اند و اگر کره شمالی در آینده هم چنین آزمایشی انجام دهد این امر در آینده بر ناامنی و بی‌ثباتی در شبه جزیره کره خواهد افزود. مجددا ما در کنار هم‌پیمانان و شرکایمان واکنش مناسب نشان خواهیم داد.

سئول و واشنگتن هر دو گفته‌اند که به نظر می‌رسد کره شمالی همه تدارکات را برای انجام هفتمین آزمایش هسته‌ای خود تکمیل کرده باشد و مقامات آمریکایی پیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند که پیونگ‌یانگ چنین آزمایشی را در ماه مه انجام دهد.

همچنین برخی گزارش‌های قبلی عنوان کردند که پیونگ‌یانگ ممکن است به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ و مشکلات اقتصادی، مجبور شده باشد این آزمایش خود را به تعویق بیندازد.

کوون یونگ سه، وزیر اتحاد مجدد در دولت کره جنوبی روز دوشنبه به احتمال انجام این آزمایش هسته‌ای در روز های اخیر از سوی کره شمالی به مناسبت سالگرد پایان جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره مربوط به ۶۹ سال پیش، که آن را "روز پیروزی" می‌نامد، اشاره کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن با ارزیابی سئول موافق است یا خیر، گفت: نگرانی‌های آمریکا در مورد آزمایش هسته‌ای بالقوه کره شمالی کاهش نیافته‌اند.

کربی گفت که آمریکا به رصد دقیق وضعیت کره شمالی برای تشخیص هرگونه نشانه‌ای از دست زدن به آزمایش هسته‌ای ادامه خواهد داد. او اظهار کرد: من در مورد زمان‌بندی این مورد یا اینکه چگونه می‌تواند به نظر برسد، گمانه‌زنی نمی‌کنم. ما به وضوح این کشور را به شکلی  بسیار بسیار نزدیک برای تشخیص هرگونه احتمال آزمایش هسته‌ای رصد خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها