کد خبر: 565696
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۰۹:۴۰:۱۶
| |

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا:

بایدن و شی فردا گفت‌وگو می‌کنند

در بحبوحه تنش‌ها بر سر مسئله تایوان و حمله روسیه به اوکراین، یک منبع آگاه گفت که انتظار می‌رود روسای جمهور آمریکا و چین روز پنجشنبه با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

بایدن و شی فردا گفت‌وگو می‌کنند
کد خبر: 565696
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۰۹:۴۰:۱۶

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که مدیریت رقابت اقتصادی بین دو کشور از موضوعاتی است که طی این مکالمه تلفنی درخصوص آن صحبت خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پنجمین تماس میان جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین خواهد بود و همزمان با هشدار پکن نسبت به سفر احتمالی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان انجام خواهد شد.

کربی درخصوص موضوعات مورد بحث گفت: «همه مسائل از تنش‌ها بر سر تایوان گرفته تا جنگ در اوکراین، و همچنین مدیریت بهتر رقابت دو کشور از جمله در حوزه اقتصاد گفت‌وگو خواهد شد.»

ایالات متحده بر اساس سیاست موسوم به "چین واحد"، روابط رسمی دیپلماتیک با تایوان ندارد، اما طبق قوانین ایالات متحده، کاخ سفید باید در حوزه دفاعی به این جزیره کمک کند.

تایوان جزیره‌ای خودمختار است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و تاکید کرده که در صورت لزوم، با اعمال فشار نظامی تایوان را به خاک خود الحاق خواهد کرد.

کربی در راستای سفر احتمالی پلوسی به تایوان گفت که مسئله امنیت ملی ایالات متحده در میان است اما فقط خود او (پلوسی) می‌تواند راجع‌به سفرش تصمیم بگیرد.

وی در پایان افزود: «لفاظی جنگجویانه پکن درخصوص این سفر احتمالی صرفا تنش‌ها را افزایش می‌دهد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها