کد خبر: 562875
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۲:۲۹:۵۱
| |

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا:

واشنگتن انتظار دارد بایدن و شی در هفته‌های آتی گفت‌وگو داشته باشند

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن انتظار دارد روسای جمهور آمریکا و چین در هفته‌های آتی فرصت گفت‌وگو داشته باشند.

واشنگتن انتظار دارد بایدن و شی در هفته‌های آتی گفت‌وگو داشته باشند
کد خبر: 562875
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۲:۲۹:۵۱

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در تایلند در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن و شی جینپینگ، روسای جمهور آمریکا و چین ممکن است در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بالی در نوامبر سال جاری میلادی نخستین دیدار رو در روی خود را به عنوان دو رهبر برگزار کنند یا خیر، گفت: نمی‌توانم بگویم که آن موقع چه اتفاقی ممکن است بیفتد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی افزود: همچنین نمی‌توانم بگویم که آمریکا چه کسی را برای حضور در نشست اپک در تایلند در همان ماه می‌فرستد.

بلینکن تصریح کرد: در رابطه با شی جینپینگ و جو بایدن، انتظار ما این است که آنها در هفته‌های آتی فرصتی برای گفت‌وگو داشته باشند و اکنون نمی‌توانم بگویم که در پاییز چه اتفاقی ممکن است بیفتد.

آمریکا، چین را اصلی‌ترین رقیب استراتژیک خود می‌داند و تاکید دارد که مشارکت در سطح عالی برای حفظ ثبات در روابط با پکن و جلوگیری از کشیده شدن ناخواسته آن به درگیری بسیار مهم است.

بلینکن همچنین گفت: در حالی که ما شدیدا به دنبال شرکت در نشست اپک هستیم اما نمی‌توانم بگویم که چه کسی نماینده ما در این نشست خواهد بود اما می‌توانم تاکید کنم که آمریکا قطعا حضور پررنگی در این رویداد خواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها