کد خبر: 565636
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آمریکا چه تعداد نظامی در خارج از مرزهای خود مستقر کرده است؟

دولت آمریکا بیش از ۱۷۱ هزار نظامی را در ۷۳ پایگاه نظامی در کشورهای مختلف جهان مستقر کرده است.

آمریکا چه تعداد نظامی در خارج از مرزهای خود مستقر کرده است؟
کد خبر: 565636
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۲۰:۳۰:۰۰

دولت آمریکا بیش از ۱۷۱ هزار نظامی را در ۷۳ پایگاه نظامی در کشورهای مختلف جهان مستقر کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عربی به نقل از پایگاه اینترنشنال ریلیشن خبر دادند، در حال حاضر ۱۷۱ هزار و ۴۷۷ نظامی آمریکایی در ۷۳ پایگاه نظامی این کشور در اقصی نقاط جهان مستقر هستند که البته این رقم سوای پیمانکاران نظامی و غیرنظامی فعالیت‌کننده در این پایگاه‌هاست.

بر اساس این گزارش، بیشترین تعداد نظامیان آمریکایی در ژاپن به ثبت رسیده که شمار آنها بالغ بر ۵۳ هزار و ۷۰۰ نفر گزارش شده است.

آلمان با ۳۳ هزار و ۹۰۰ نظامی و کره جنوبی با ۲۶ هزار و ۴۰۰ نظامی رتبه‌های بعدی بیشترین حضور نظامیان آمریکایی در یک کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

این رقم شامل غیرنظامیان حاضر در پایگاه‌های آمریکایی نیست؛ به طور مثال کمپ هامفریز که بزرگ‌ترین پایگاه در میان ۷۳ پایگاه آمریکایی محسوب شده و در کره جنوبی واقع است بیش از ۳۵ هزار نظامی و غیرنظامی آمریکایی را در خود جای داده است.

در این گزارش تاکید شده است، حفظ این پایگاه‌ها نه تنها به چالشی برای دولت آمریکا در قبال افکار عمومی این کشور تبدیل شده است، بلکه در حال حاضر این کشور را با افکار عمومی کشورهای میزبان هم دچار مشکل و چالش کرده است.

علاوه بر آن، حتی اگر کشورهای میزبان هم به دلیل همسویی با منافع آمریکا حاضر به ادامه فعالیت پایگاه‌های آمریکایی باشند، هزینه‌های نگهداری از پایگاه‌ها از میزان منافعی که برای آمریکایی‌ها به همراه دارد، بیشتر شده است.

در بخش دیگری از گزارش تاکید شده است: پایگاه‌های آمریکایی به کانونی برای مشکلات متعدد زیست‌محیطی، اقتصادی و سیاسی برای کشورهای میزبان تبدیل شده و از محبوبیت سیاستمداران حامی ادامه حضور آمریکایی‌ها کاسته است.

بر اساس نظرسنجی انجام گرفته توسط این پایگاه اطلاع‌رسانی، ۳۲.۱۴ درصد از دموکرات‌ها از تعطیلی پایگاه‌های آمریکا در آلمان حمایت می‌کنند در حالی که ۳۳.۳۳ درصد از جمهوری‌خواهان خواهان تعطیلی پایگاه‌های آمریکا در کره جنوبی هستند.

بر اساس همین نظرسنجی، ۵۶.۲۹ درصد از دموکرات‌ها از عدم مداخله آمریکا در امور جهانی و تمرکز بر مشکلات داخلی کشورشان حمایت کرده‌اند، در حالی که ۳۲.۶۶ درصد از جمهوری‌خواهان گزینه مداخله در امور جهانی را تایید کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها