کد خبر: 565558
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۷:۴۴
| |

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه:

از شروط خود برای توسعه ناتو کوتاه نمی‌آییم/حمله دهوک تروریستی بود

رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای تفصیلی به توضیح درباره مواضع آنکارا در خصوص تحولات جاری منطقه‌ای از جمله، توسعه ناتو، حمله اخیر به شمال عراق، انتقال غلات از اوکراین، پرونده سوریه و ...پرداخت.

از شروط خود برای توسعه ناتو کوتاه نمی‌آییم/حمله دهوک تروریستی بود
کد خبر: 565558
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۱:۰۷:۴۴

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه تفصیلی روز گذشته با  شبکه خبری دولتی «تی.آر‌.تی»، درباره مواضع آنکارا در خصوص حمله اخیر علیه شمال عراق، توافقنامه انتقال غلات از اوکراین، تحولات سوریه، بزرگتر شدن دامنه ناتو، خرید نفت و ...توضیح داد.

حمله به دهوک تروریستی بود 

به گزارش فارس، وی با تکرار موضع آنکارا در خصوص بمباران هفته پیش یک منطقه گردشگری در استان دهوک واقع در شمال عراق، تاکید کرد که این حمله که به کشته شدن نه نفر و مجروحیت ۳۱ تن منجر شد، از سوی «تروریست‌‌ها» صورت گرفته است و هدف از آن، آسیب زدن به روابط ترکیه و عراق بود.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «بار دیگر چهره واقعی سازمان تروریستی پ.ک.ک را دیدیم. این حمله مشابه اقدامات تروریستی معمول پ.ک.ک و دو شاخه آن در سوریه یعنی " YPG"و "PYD" بود».

اردوغان تاکید کرد که ترکیه موضع خود در خصوص این حمله را به متحدان خود در پیمان آتلانتیک شمالی، ایالات متحده و مقامات عراقی ابلاغ کرده است».

وی افزود که از بغداد خواسته تا در دام تبلیغاتی که شبه‌نظامیان کُرد ترویج می‌کنند و مسئولیت این حمله را به گردن ترکیه می‌اندازند، نیفتد.

منابع خبری عراق، عصر روز چهارشنبه پیش، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در شهر «زاخو» واقع در استان «دهوک» در منطقه کردستان عراق خبر دادند. رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، ۹ شهروند عراقی کشته و ۳۱ نفر مجروح شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها