کد خبر: 538679
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۰۷:۴۶:۴۵
| |

اردوغان خطاب به دبیر کل ناتو:

آماده میزبانی از مذاکرات اوکراین- روسیه هستیم

در تأمین امنیت ناتو تردید نمی‌کنیم

رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با دبیر کل ناتو تأکید کرد که ترکیه درعمل به مسئولیت خود و ارائه کمک لازم به امنیت ناتو تردید نخواهد کرد.

آماده میزبانی از مذاکرات اوکراین- روسیه هستیم
کد خبر: 538679
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۰۷:۴۶:۴۵

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، در تماس تلفنی با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، به مناسبت هفتادمین سال الحاق ترکیه به ناتو همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌ای را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، اردوغان در این تماس تلفنی از حمایت صریح و دائم استولتنبرگ از جایگاه ترکیه در ناتو قدردانی و تأکید کرد که ترکیه به روش اصولی و مسئولانه خود درون ناتو ادامه می‌دهد.

او درباره بحران روسیه و اوکراین گفت که این بحران بار دیگر نشان داد که ترکیه چه نقش مهمی درون ناتو دارد و افزود که کشورش از اولین روز خواستار حل بحران میان روسیه و اوکراین از روش‌های دیپلماتیک شده است.

وی افزود که ترکیه به مقامات روسیه و اوکراین پیغام داده که آماده میزبانی نشست سران یا کارشناسان دو کشور برای بررسی این بحران و کاهش تنش است و تأکید کرد که ترکیه در عمل به مسئولیت خود و کمک لازم برای امنیت ناتو تردید نخواهد کرد.

اردوغان تأکید کرد که باید در استراتژی ناتو مبارزه با همه انواع و ابعاد تروریسم در اولویت قرار گیرد و طبیعی است که ترکیه انتظار حمایت متحدانش در مبارزه با تروریسم را داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها