با مشارکت آمریکا برگزار می شود

حضور ۱۴۰۰۰ نظامی از ۱۲ کشور در مانور «سپر سوپر گارودا» در اندونزی

مانور نظامی سوپر گارودا قرار است به مدت دو هفته از ابتدای ماه آگوست آینده با مشارکت ارتش های ۱۲ کشور دنیا از در اندونزی برگزار شود.

حضور ۱۴۰۰۰ نظامی از ۱۲ کشور در مانور «سپر سوپر گارودا» در اندونزی
کد خبر: 565417
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۶:۱۲:۳۱

خبرگزاری ژاپنی کیودو به نقل از مقامات اندونزی گزارش داد که مانور سپر سوپر گارودا از یکم تا چهاردهم آگوست آینده در جزایر سوماترا و بورنئو اندونزی برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، بنابر این گزارش، در این مانور مشترک میان اندونزی و ایالات متحده آمریکا بیش از ۱۴۰۰۰ نظامی از ۱۲ کشور مشارکت خواهند داشت.

این رزمایش از سال ۲۰۰۹ به طور سالانه برگزار شده است. ارتش اندونزی امسال ۲۰۰۰ نظامی در این مانور خواهد داشت و شمار نظامیان ارتش ایالات متحده آمریکا نیز ۱۱۰۰ نفر اعلام شده است.

در مانورهای مشترک آمریکا و اندونزی، پیش از این تنها نیروهای زمینی شرکت می‌کردند، اما در این دور از مانورها نیروی هوایی، نیروی دریایی و یگان‌های ویژه عملیاتی نیز مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است علاوه بر اندونزی و ایالات متحده آمریکا، پرسنل نظامی از استرالیا، بریتانیا، کره جنوبی، ژاپن و تعدادی دیگر از کشورها در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

اندیکا پرکاسا از مقامات ارشد نظامی اندونزی، هدف از برگزاری این رزمایش را تقویت امنیت، آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی و ارائه کمک‌های بشردوستانه در شرایط اضطرای عنوان کرده است.

خبرگزاری کیودو نیز رزمایش سپر سوپرگارودا در اندونزی را با توجه به اینکه چین اخیراً موقعیت و مواضع نظامی خود را در دریای چین جنوبی تقویت کرده، مهم دانسته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها