کد خبر: 565405
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

دیدار وزیر خارجه الجزائر با همتای سوری؛ نامه کتبی «تبون» به «اسد»

وزیر خارجه الجزائر در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه سوریه گفت، حامل نامه کتبی رئیس‌جمهور این کشور برای رئیس‌جمهور سوریه است.

دیدار وزیر خارجه الجزائر با همتای سوری؛ نامه کتبی «تبون» به «اسد»
کد خبر: 565405
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۵:۱۵:۰۰

«رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزائر که به سوریه سفر کرده امروز  (دوشنبه) با همتای سوری خود «فیصل المقداد» دیدار کرد.  

​به گزارش فارس، بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، دو وزیر خارجه سوریه و الجزائر پس از آن در کنفرانسی مطبوعاتی حاضر شدند. المقداد گفت، روابط سوریه و الجزائر ریشه در تاریخ دارد؛ الزائر در طول یازده سال گذشته در کنار سوریه ایستاد و این کشور به شکل ویژه‌ای تمایل به رابطه با سوریه دارد.

لعمامره هم ضمن اعلام اینکه حامل نامه کتبی «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر به «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه است ، افزود، سوریه و الجزائر قهرمانی‌ها و افتخارات مشترکی دارند و شرایط فعلی، مشورت و هماهنگی بیشتری بین دو کشور می‌طلبد.

وی در ادامه بر ضرورت روابط سوریه و الجزائر در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: ما در حال آماده شدن برای نشست‌های کمیته مشترک به منظور همکاری برای امضای چند توافقنامه هستیم. روابط میان سوریه و الجزائر از سطح مشورت عبور کرده و به به سطح هماهنگی رسیده است

لعمامره جو را مثبت خواند و اعلام کرد، نشست آینده اتحادیه عرب در موعد خود در الجزائر برگزار خواهد شد.

وی گفت، نبود سوریه در جایگاهش در اتحادیه عرب به کار مشترک عربی آسیب می‌زند.

المقداد هم اعلام کرد، سوریه از هر هماهنگی یا مشورت عربی-عربی استقبال می‌کند. سوریه با الجزائر و بسیاری از کشورهای عربی بدون توجه به عضویت در اتحادیه عرب، هماهنگی دارد.

وزیر خارجه الجزائر، چندی پیش نیز گفت که سوریه عضو مؤسس اتحادیه عرب محسوب می‌شود و الجزائر حامی بازگشت این کشور به اتحادیه عرب است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها