کد خبر: 565359
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۵:۲۲
| |

حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب:

تاریخ مشخصی برای بازگرداندن عضویت سوریه به اتحادیه عرب وجود ندارد

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به نبود توافق کاملی در خصوص بازگشت سوریه به این اتحادیه، تاکید کرد که تاریخ مشخصی برای بازگرداندن عضویت سوریه به این اتحادیه وجود ندارد.

تاریخ مشخصی برای بازگرداندن عضویت سوریه به اتحادیه عرب وجود ندارد
کد خبر: 565359
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۱:۵۵:۲۲

حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به نبود توافق کاملی در خصوص بازگشت سوریه به این اتحادیه، تاکید کرد که تاریخ مشخصی برای بازگرداندن عضویت سوریه به این اتحادیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا از سایت "الشروق" مصر، حسام زکی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه‌ای تلفنی با شبکه "الحدث الیوم" اظهار کرد: تاریخ مشخصی برای بازگشت عضویت سوریه به این اتحادیه وجود ندارد و این مساله به توافقی عربی نیاز دارد و این توافق نیز تا این لحظه به شکل کامل حاصل نشده است.

حسام زکی در ادامه گفت: این مساله بعید نیست اما آنگونه که برخی گمان می‌کنند، نزدیک هم نیست. صحبت‌ها و موضع‌گیری‌های زیادی درباره این موضوع از سوی کشورهایی که جزئی از این اجماع نیستند، وجود دارد و هر طرفی برای خودش دیدگاهی دارد.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب افزود: این مساله هنوز حل نشده و به همین دلیل امکان اعلام چارچوب زمانی مشخصی برای چنین اتفاقی وجود ندارد.

اتحادیه عرب یکشنبه اعلام کرده بود که نشست آتی سران کشورهای عربی در روزهای اول و دوم نوامبر (۱۰ و ۱۱ آبان) در الجزایر برگزار خواهد شد.

خبرگزاری‌ها درباره رایزنی‌ها در اتحادیه عرب گزارش دادند که تغییراتی در موضع‌گیری‌های برخی کشورهای عضو درباره بازگشت سوریه به این اتحادیه به وجود آمده اما این‌ها برای ایجاد توافقی در این خصوص کافی نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها