کد خبر: 565260
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۲۰:۲۲:۵۰
| |

ادامه تنش زایی آمریکا؛ اعزام تانک‌های «آبرامز» به بلژیک

ارتش آمریکا در ادامه تنش زایی در اروپا از اعزام شماری تانک «آبرامز»، خودروی زرهی و نیرو که جایگزین قوای ارتش این کشور می شوند، خبر داد.

ادامه تنش زایی آمریکا؛ اعزام تانک‌های «آبرامز» به بلژیک
کد خبر: 565260
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۲۰:۲۲:۵۰

ارتش آمریکا تایید کرده است که ده‌ها تانک «آبرامز» و تجهیزات آن در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین در حال عزیمت به بندر «آنتورپ-بروژ» در بلژیک است.

​به گزارش فارس،د وبگاه «دیفنس بلاگ» یکشنبه‌شب نوشت، طبق بیانیه مطبوعاتی ارتش آمریکا، یک تیپ، چندین زره پوش، وسایل نقلیه تاکتیکی سبک و تانک‌های آبرامز به بندر  آنتورپ-بروژ در  بلژیک بریا استقرار در اروپا اعزام شده‌اند. این تیپ حدود  ۴۲۰۰ نیرو و ۲۷۰۰ تجهیزات جنگی را به اروپا منتقل می‌کند تا جایگزین تیپ یک زرهی این کشور شود  که در حال بازگشت به ایالات متحده است.

پنتاگون اعلام کرده که استقرار این تیپ نشان دهنده تعهد بی‌پایان ارتش ایالات متحده به اروپا و متحدانش در ناتو در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین است.

روسیه از پنجم اسفند گذشته (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه بارها درباره توسعه ناتو در اروپا به ویژه مرزهای خود هشدار داده است. روسیه بر این باور است که  به دلیل سیاست خصمانه و روس‌هراسی بحران کنونی اوکراین روی داده است.

ولادیمیر پوتین پیشتر گفته بود که مسکو برای پاسخ گفتن به تحرکات ناتو و گسترش این ائتلاف نظامی غربی به سمت شرق، گزینه‌های مختلفی دارد.

رئیس‌جمهور روسیه در بخشی از مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیا ۱» درباره گسترش ناتو به سمت شرق صحبت کرد. به گفته رئیس‌جمهور روسیه، این کشور گزینه‌های مختلفی برای پاسخ گفتن به گسترش ناتو به سمت شرق و مرزهای روسیه در اختیار دارد.

ولادیمیر پوتین گفت: «این پاسخ‌ها می‌تواند بسیار متنوع‌ باشد. این بستگی به پیشنهاداتی دارد که کارشناسان نظامی ما به من خواهند داد.»

به گفته رئیس‌جمهور روسیه، مسکو پیش از این به واشنگتن و ناتو پیشنهادات خودش درباره ضمانت‌های امنیتی راهبردی را ارائه داده بود تا یک نتیجه دیپلماتیک حاصل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها