کد خبر: 564290
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۰:۰۵:۲۸
| |

ماموریت 7 ساعته بمب‌افکن‌های اتمی روسیه با اسکورت «میگ-31»

در نمایش قدرت ارتش روسیه به غرب، بمب افکن‌های اتمی روسیه با اسکورت جنگنده‌های «میگ-31» بر فراز دریای بارنتس پرواز کردند.

ماموریت 7 ساعته بمب‌افکن‌های اتمی روسیه با اسکورت «میگ-31»
کد خبر: 564290
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۰:۰۵:۲۸

در بحبوحه جنگ روسیه با اوکراین، وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه گزارش داد که دو فروند بمب افکن راهبردی «توپولوف-۱۶۰» روسیه پرواز برنامه ریزی شده‌ای را بر فراز «دریای بارنتس» انجام دادند.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو فروند بمب افکن دورپرواز اتمی توپلوف-۱۶۰ پرواز برنامه ریزی شده‌ای را در حریم هوایی آب‌های بی‌طرف دریای بارنتس انجام دادند.»

این وزارتخانه در این بیانیه افزود که جنگنده‌های رهگیر «میگ-۳۱» ناوگان شمالی نیروی هوایی روسیه این بمب‌افکن‌ها را در پروازی که بیش از هفت ساعت به طول انجامید، اسکورت کردند. این بمب‌افکن‌های دوربرد روسیه به طور مرتب بر فراز آبهای بین‌المللی «قطب شمال»، «اقیانوس اطلس شمالی»، «دریای سیاه» و «دریای بالتیک» آرام پرواز می کنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که هواپیماهای روسیه تمامی پروازها را با رعایت دقیق قوانین بین المللی انجام می‌دهند.

چندی قبل رسانه‌ها از استقرار و آماده باش جنگنده‌های ارتقا یافته میگ-۳۱ نیروی هوایی روسیه در شمال این کشور جهت دفع هرگونه تجاوز خبر دادند. جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هستند. 

هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰ پروازهای شناسایی خود را  نزدیک مرز روسیه تشدید کرده اند و  مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو  نزدیک مرز این کشور، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

جنگنده روسیه

میگ-۳۱، یک هواپیمای رهگیر مافوق صوت است. این جنگنده از یک رادار بمراتب پیشرفته تر از رادر-میگ ۲۵ برخوردار است که از فن آوری تغییر فازهای امواج رادار بهره می‌برد و دارای یک موشک هدایت راداری با دستکم دو برابر برد «موشک آر ۴۰» است .

آمریکا و متحدان این کشور با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها