پرواز جت‌های «اف-35» ایتالیا همراه جت‌های «آدیر» رژیم صهیونیستی

ارتش رژیم موقت صهیونیستی از برگزاری تمرینی با شرکت جنگنده‌های «اف-35 آدیر» خود و جت‌های نیروی هوایی ایتالیا خبر داد.

پرواز جت‌های «اف-35» ایتالیا همراه جت‌های «آدیر» رژیم صهیونیستی
کد خبر: 565237
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۸:۰۸:۵۴

منابع خبری رژیم موقت صهیونیستی بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران از رزمایش نیروی هوایی این رژیم با نیروی هوایی ایتالیا خبر دادند.

​به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، ارتش رژیم اسرائیل در توییتی اعلام کرد که نیروی هوایی اسرائیل و نیروی هوایی ایتالیا رزمایش «سپر صاعقه» را روز یکشنبه آغاز کردند.

این رزمایش توسط جنگنده‌های «اف-۳۵ آدیر» رژیم موقت صهیونیستی و جنگنده‌های اف-۳۵ ایتالیا برگزار می‌شود و تل آویو نقش میزبانی این تمرین هوایی را دارد. رژیم اسرائیل به اهداف انجام این تمرین هوایی و شمار جت‌های شرکت کننده به دلایل امنیتی اشاره‌ای نکرده است.

 پیشتر نیز نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایش هوایی هواپیماهای ترابری این رژیم در حریم هوایی رومانی و در ارتفاع پست خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رزمایش  با هدف آموزش نیروی هوایی این رژیم بر روی هواپیماهای ترابری C-۱۳۰ و C-۱۳۰J برای پرواز در سرزمین‌های ناآشنا و در ارتفاع‌های پایین انجام  شد.

در حالیکه اف-۳۵ یک جنگنده رادار گریز معرفی شده، اما اینک رادارهای «رزونانس»  می‌توانند جنگنده‌های رادارگریز اف-۳۵ را شناسایی کنند.گفته می‌شود رادار «قدیر» در ایران نیز این قابلیت را دارد.

رادار قدیر از نوع آرایه فازی با ترکیب پرشماری از فرستنده‌ها و گیرنده‌ها به صورت چهار وجهی، بدون چرخش و حرکت میکانیکی، پوشش ۳۶۰ درجه و برد ۱۰۰۰ کیلومتر را داراست. کشف انواع هواپیماهای پنهانکار، قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، ارزانی و تولید بومی از جمله ویژگی‌های برجسته این رادار است.

قابلیت عملیاتی شدن با سه نیروی انسانی از دیگر ویژگی های این رادار بومی است و ایران  در تأمین انواع رادارهای جستجو و کشف خودکفا بوده و در بین ۲۰ کشور رادارساز عمده جهان در این زمینه دارد.

یک نشریه ویژه امور نظامی نیز پیشتر  به تلاش برخی کشورهای منطقه در خرید نوعی رادار پیشرفته ساخت روسیه و موفقیت ایران در ساخت  انواع ایستگاه  راداری اشاره کرد.

 «جینز دیفنس» نوشت، ایران تاکنون از چندین ایستگاه راداری شبیه رزونانس ان ای رونمایی کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها