کد خبر: 565219
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۰:۱۴
| |

وزیر دفاع ترکیه:

به مسئولیت خود در قبال روسیه و اوکراین عمل می‌کنیم

وزیر دفاع ترکیه گفت، کشورش به مسئولیت‌های خود در قبال توافق انجام شده میان روسیه و اوکراین عمل خواهد کرد.

به مسئولیت خود در قبال روسیه و اوکراین عمل می‌کنیم
کد خبر: 565219
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۲۰:۱۴

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد کشورش به مسئولیت خود در قبال توافق حاصل شده میان اوکراین و روسیه عمل خواهد کرد.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکار گفت، آنکارا با هردو طرف اوکراینی و روس در زمینه حمله موشکی انجام شده در بندر «اودسا» در ارتباط است.

وزیر دفاع ترکیه افزود: «ما عمل به مسئولیت‌های خود در راستای توافقی که روز گذشته حاصل شد ادامه خواهیم داد».

این مقام ترکیه‌ای همچنین گفت، کشورش از دیدارهایی که به سود تداوم همکاری دو طرف در فضایی آرام و صبورانه باشد حمایت می‌کند.

آکار با اشاره به حمله موشکی روسیه به بندر اودسا گفت: «این واقعیت که چنین حادثه‌ای درست بعد از توافق روز گذشته درباره محموله‌های غلات رخ داده، واقعاً ما را نگران می‌کند».

وی با این حال به نقل از مقامات اوکراینی گفت، هیچ آسیبی به ظرفیت بارگیری و ظرفیت اسکله‌های بندر اودسا وارد نشده است.

وزیر دفاع ترکیه همچنین گفت: «روس‌ها گفتند که هیچ ارتباطی با این حمله نداشته و در حال نظارت دقیق و مفصل بر این مسئله هستند».

در همین ارتباط، «یِوگِنی پوپوف» عضو دومای دولتی فدراسیون روسیه به شبکه «الجزیره» خبر داده که نیروهای توپخانه‌ای این کشور پایگاه‌های نظامی اوکراین نزدیک بندر اودسا را ​​بمباران کردند.

پوپوف ضمن تأکید بر اینکه فقط زیرساخت‌های نظامی اطراف بندر اودسا بمباران شدند، گفت: «پس از بمباران بندر اودسا توسط روسیه، هیچ کشتی حامل غلات یا تأسیسات غیرنظامی آسیب ندیدند».

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در حمله موشکی کشورش به اودسا، یک کشتی جنگی اوکراینی و زیرساخت‌های نظامی ایجاد شده در این بندر هدف قرار گرفتند.

پس از اینکه روسیه، اوکراین و سازمان ملل و ترکیه روز جمعه، توافقنامه ای برای صادرات غلات، مواد غذایی و کود شیمیایی از بنادر اوکراین امضا کردند، یوری واسکوف، معاون وزیر زیرساخت اوکراین به روزنامه «ایکانومیک تراس» گفت، کی‌اف قصد دارد تا حدود ۳ میلیون تن گندم و سایر محصولات کشاورزی را در هر ماه از طریق بنادر دریای سیاه صادر کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها