کد خبر: 565032
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۱:۱۵:۵۱
| |

زمین لرزه «دبی» را تکان داد

منابع خبری از وقوع زمین لرزه در شهر «دبی» در امارات متحده عربی خبر دادند.

زمین لرزه «دبی» را تکان داد
کد خبر: 565032
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۱:۱۵:۵۱

منابع خبری شنبه شب به وقت تهران از وقوع زمین لرزه در شهر «دبی» در امارات متحده عربی خبر دادند.

​به گزارش فارس، بنابرگزارش‌ منابع خبری، به دنبال وقوع زمین لرزه در جنوب ایران، این زمین لرزه در بخش‌هایی از  امارات متحده عربی نیز احساس شد.

شبکه خبری «العربیه» در این زمینه نوشت که ساکنان دبی از پس لرزه بعد از  زمین لرزه  در جنوب ایران خبر دادند. هنوز میزان تلفات احتمالی جانی و مالی در این حادثه طبیعی اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، دقایقی پیش زمین لرزه‌ای بندرعباس را لرزاند. شدت این زمین لرزه 5.8 ریشتر و محل وقوع  آن مرز خلیج فارس جزیره قشم و هرمزگان  حوالی «بندر خمیر» در هرمزگان اعلام شد.

ساعت ۰۲: ۲ دقیقه بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱  نیز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان را لرزاند. آن زمین لرزه منجر به جان باختن پنج نفر و جراحت 44 نفر دیگر از شهروندان ایران شد.

متعاقب زمین لرزه یاد شده، وزارت‌های خارجه کویت و امارات با ملت و دولت ایران ابراز همدردی کردند. 

وزارت خارجه کویت بابت وقوع زمین لرزه در جنوب ایران و جان باختن و مجروح شدن شماری از شهروندان ایرانی به آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت و دولت ایران تسلیت گفت. این وزارتخانه به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران صمیمانه تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.

مقام‌های ارشد دولت امارات متحده عربی نیز بابت وقوع زمین لرزه در جنوب ایران و جان باختن و مجروح شدن شماری از شهروندان ایرانی به ملت و دولت ایران  تسلیت گفتند. وزارت امور خارجه  امارات در پیام تسلیتی همبستگی صمیمانه خود را با ملت و دولت ایران به دلیل زلزله‌ای که روز شنبه جنوب ایران را لرزاند و ده‌ها قربانی برجای گذاشت، ابراز کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها