کد خبر: 565028
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۰:۵۴:۵۰
| |

هفت کشته و دهها هزار هکتار زمین طعمه حریق در آمریکا

همزمان با افزایش دمای هوا در آمریکا، آتش سوزی‌های جنگلی در این کشور از جمله ایالت آیداهو تاکنون دهها هزار هکتار اراضی را طعمه حریق کرده و جان هفت نفر را گرفته است.

هفت کشته و دهها هزار هکتار زمین طعمه حریق در آمریکا
کد خبر: 565028
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۲۰:۵۴:۵۰

مقامات آمریکایی اعلام کردند که براثر سقوط یک بالگرد هنگام کمک به مهار آتش سوزی در ایالت آیداهو، دو خلبان آن جان خود را از دست دادند؛ این دومین سقوط مرگبار با یک بالگرد هنگام اطفای آتش سوزی‌های جنگلی در کمتر از یک هفته در آمریکا است.

به گزارش ایرنا، به گزارش نیویورک تایمز، هفته گذشته چهار مرد هنگامی که پس از شرکت در عملیات مهار آتش سوزی جنگلی در نیومکزیکو، مشغول بازگشت به  آلبوکرکی بودند، به دلیل سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند.

ماه گذشته نیز خلبان یک بالگرد که در عملیات مهار آتش سوزی جنگلی در آلاسکا حضور داشت، به دلیل سقوط بالگرد جان خود را از دست داد.

خلبانان در آیداهو در بالگرد چینوک سی اچ- ۴۷ دی پرواز می کردند تا به آتش نشانانی که مشغول خاموش کردن آتش سوزی در جنگل موس بودند کمک کنند. این حریق تا روز یکشنبه بیش از ۲۳ هزار هکتار از اراضی جنگلی را طعمه خود کرده است.

مشخص نیست دلیل سقوط این بالگرد چه بوده است اما مقامات اعلام کرده اند که در این خصوص تحقیق خواهند کرد.

موج گرمای خطرناک مناطق جنوب مرکزی تا شمال شرق ایالات متحده آمریکا را فرا گرفته و زندگی میلیون‌ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده است.

 بر اساس گزارش ها، نزدیک به ۱۰۰ میلیون آمریکایی در حوزه هشدار موج گرما قرار گرفته اند.

سازمان های هواشناسی آمریکا هشدار داده اند که دمای بسیاری از شهرهای بزرگ این کشور از مرز ۳۸ درجه سانتیگراد خواهد گذشت و رطوبت بسیار بالا، تحمل گرما را سخت تر خواهد کرد.

دانشمندان هشدار داده اند ایالت های آمریکا هزاران مایل دورتر از کانون های آتش سوزی در غرب، با خطر رو به رشد آتش سوزی های جنگل ها مواجهند، زیرا گرمایش جهانی امکان دستیابی به پناهگاه های امن را کاهش می دهد.

به گزارش رویترز،مدل سازی یک گروه غیرانتفاعی موسوم به بنیاد «فرست استریت» که خطرات آب و هوایی را ترسیم می کند، نشان می دهد آتش سوزی ها دستکم خطری میانه را برای بیش از ۳۰ میلیون بخش مالکیتی در آمریکا به وجود می آورد.

یافته های این تحقیق حاکی است فراتر از ایالت های به شدت آسیب دیده همچون کالیفرنیا و نیومکزیکو، نقاط ساحل شرقی از جمله کارولینای جنوبی و شمالی جزو مناطقی هستند که در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند.

تعدادی از مناطق جورجیا به عنوان نمونه در میان مناطقی با بالاترین افزایش سهم املاکی با خطر آتش سوزی از هم اینک تا سال ۲۰۵۲ بودند.

محققان در این بررسی حدود ۱۴۰ میلیون ملک در سراسر کشور شامل مراکز تجاری و مسکونی و همچنین زیرساخت های حیاتی همچون مدارس و فرودگاه را مورد ارزیابی قرار دادند و دریافتند نزدیک به ۵۰ میلیون از آنها با درجه ای از خطر مواجهند و ۳۰.۴ میلیون نیز دستکم با خطر محدودی روبه رو هستند.

در این گزارش آمده است ایالت های غربی آمریکا از جمله کالیفرنیا، نیومکزیکو و کلرادو که با خطر بالایی روبه رو هستند، طی زمان با تغییرات آب و هوایی وضعیت بدتری خواهند داشت.

فراتر از تهدید جان، معیشت و ملک و املاک، تهدید فشار بیشتر مناطق خطر بر آتش نشان های فدرال وجود دارد در شرایطی که بسیاری زنگ خطر را درمورد دستمزدهای پایین و شرایط کاری خطرناک به صدا در می آورند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها