کد خبر: 564531
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۲۱:۴۰:۲۲
| |

اطفای کامل حریق در عرصه جنگلی «نیلکوه»/ ۵ هکتار بیشه‌زار در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از اطفای کامل حریق در عرصه های جنگلی «نیلکوه» گالیکش خبر داد.

اطفای کامل حریق در عرصه جنگلی «نیلکوه»/ ۵ هکتار بیشه‌زار در آتش سوخت
کد خبر: 564531
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۲۱:۴۰:۲۲

عبدالرحیم لطفی با اشاره به آخرین وضعیت اطفای حریق در جنگل های نیلکوه، اظهار کرد: در این منطقه، نقطه ای که حالت بیشه زار داشت دچار حریق شد که احتمالاً عمدی و یا سهوی بود و آتش به جان صخره ها افتاد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بر اثر این اتفاق پنج هکتار از بیشه زارهای منطقه در آتش سوخت، افزود: به دلیل وجود منطقه صخره ای و صعب العبور بودن منطقه امکان حضور نیروهای اطفای حریق نبود در عین حال تلاش همکاران ما به نتیجه رسید و حریق در روز گذشته مهار و امروز به طور کامل اطفاء شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از روند کاهشی حریق در جنگل ها طی سال جاری در گلستان خبر داد و تصریح کرد: تقریباً امسال بیش از ۴۰ مورد آتش سوزی در گلستان رخ داد که اکثر این آتش سوزی ها از اراضی کشاورزی به جنگل ها سرایت کرد اما خوشبختانه سطح بسیار کمی را در بر گرفت و حریق قبل از رسیدن به جنگل خاموش شد.

وی از مردم خواست در جنگل ها آتش روشن نکنند و اگر در مسیر جنگلی دود مشاهده کردند با سامانه تلفنی ۱۵۰۴ تماس حاصل کنند تا نیروهای واکنش سریع منابع طبیعی وارد عمل شوند، همچنین کشاورزانی که در حوالی جنگل، اراضی کشاورزی دارند برای ایجاد آش بر به همکاران ما کمک کنند تا آتش برها سریع تر ایجاد شود، خوشبختانه در بسیاری از نقاطی که آتش بر ایجاد شده بود مشکلی برای جنگل ها بوجود نیامده است.

سامان فرامرزی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گالیکش نیز در این باره گفت: در این حادثه ضلع جنوبی نیلکوه دچار حریق شده بود که خوشبختانه با حضور نیروهای منابع طبیعی و اختصاص یک فروند بالگردحریق تحت کنترل قرار گرفت و در حال حاضر کاملاً اطفاء شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها