کد خبر: 564521
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۲۰:۲۷:۲۹
| |

عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد

پس از کشته و زخمی شدن چند گردشگر عراقی در حمله توپخانه‌ای ترکیه به شمال عراق، منابع رسمی عراق خبر دادند که بغداد از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرده است.

عراق از ترکیه به شورای امنیت شکایت کرد
کد خبر: 564521
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۲۰:۲۷:۲۹

عراق، امروز (چهارشنبه)، درباره تجاوز ترکیه به استان دهوک شکایتی علیه آنکارا تنظیم و آن را به شورای امنیت تحویل داد.

​به گزارش فارس، بنابر گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، یک دیپلمات خبر داد که عراق از آنکارا به شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حمله اخیر ترکیه به منطقه کردستان شکایت کرده است.

این منبع اضافه کرد که عراق مجموعه اقداماتی را برای جلوگیری از تجاوز ترکیه به خاک این کشور اتخاذ خواهد کرد.

همزمان با این گزارش، خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که در پاسخ به تجاوز ترکیه، شورای امنیت ملی عراق به ریاست «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور نشستی برگزار خواهد کرد.

نخست‌وزیر عراق ساعتی پیش در بیانیه‌ای ‌اعلام کرد که این کشور حق کامل خود در پاسخ  به تجاوز ترکیه را محفوظ می‌داند.

منابع خبری عراق، ساعاتی پیش، از حمله توپخانه‌ای ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند. مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق لحظاتی پس از انتشار این گزارش خبر رسانه‌ها را تأیید کرد و خبر داد که به دنبال این حمله، هشت نفر کشته و ۲۳ تن دیگر مجروح شده‌اند؛ اما با این حال این نهاد وابسته به ارتش عراق اشاره‌ای به نام کشور ترکیه نکرد.

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با حزب کارگران کردستان «پ‌.ک‌.ک» در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروهی تروریستی شناخته می‌شود.

مقامات و احزاب عراقی بارها به آنکارا درباره تعرض به خاک این کشور هشدار داده‌اند و از ترکیه خواسته‌اند که اقدامات خود را در خاک عراق متوقف کند و دست از نقض تمامیت ارضی این کشور بردارد؛ با این حال، حملات ترکیه همچنان در ماه‌های گذشته در خاک عراق ادامه داشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها