کد خبر: 564448
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۳:۳۶:۱۳
| |

موج گرما در اروپا؛ شمار تلفات به بالای ۱۵۰۰ نفر رسید

افزایش بی سابقه دمای هوا در سراسر اروپا همزمان با خم شدن ریل قطارها از شدت گرما و آتش سوزی های گسترده که در سراسر این قاره بیداد می کند، تاکنون شمار تلفات را به بیش از ۱۵۰۰ نفر افزایش داده است.

موج گرما در اروپا؛ شمار تلفات به بالای ۱۵۰۰ نفر رسید
کد خبر: 564448
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۳:۳۶:۱۳

افزایش بی سابقه دمای هوا در سراسر اروپا همزمان با خم شدن ریل قطارها از شدت گرما و آتش سوزی های گسترده که در سراسر این قاره بیداد می کند، تاکنون شمار تلفات را به بیش از  ۱۵۰۰ نفر افزایش داده است.

به گزارش ایرنا، ای بی سی نیوز نوشت: سازمان جهانی هواشناسی (WMO) معتقد است که موج گرما در اروپا به اوج خود رسیده است، اما دمای هوا ممکن است تا یک هفته دیگر نیز بالاتر از حد میانگین باقی بماند.

یکی از محققان دانشکده علوم دانشگاه لیسبون گفت: داده‌ها نشان می‌دهد که بیشترین احتمال مرگ در اثر امواج گرما، در افراد مسن است.

وی گفت: تعداد مرگ و میرها در آینده از جمله به اقدام های پیشگیرانه ای که مردم برای محافظت از خود اتخاذ می کنند، نحوه مراقبت خانه هایشان، مراقبت از ساکنان خود و نحوه مناسب سازی زیرساخت ها بستگی دارد.

افزایش دما و همچنین خشکسالی مداوم و مدیریت ضعیف جنگل‌ها، عامل چندین آتش‌سوزی جنگلی در سراسر پرتغال بوده است.

همزمان با شعله‌ ور شدن آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر پرتغال، اسپانیا و فرانسه، مقام های مسئول هشدار داده اند که خطر آتش‌سوزی‌های بیشتر با تداوم شرایط هوای خشک وجود دارد.

طبق برآورد موسسه بهداشت کارلوس سوم، اسپانیا روز سه شنبه با آخرین روز موج گرما در بیش از یک هفته مواجه بود که باعث مرگ بیش از ۵۱۰ نفر در اثر گرما شد.

مقاما های پرتغالی نیز بیش از ۱۰۰۰ مورد مرگ ناشی از گرما را گزارش کرده اند.

دمای هوا در انگلیس روز سه شنبه برای اولین بار در تاریخ این کشور از ۴۰ درجه سانتیگراد گذشت و مقام های لندن از بروز یک حادثه بزرگ خبر دادند.

گزارش ها نشان می دهد دستکم پنج نفر در سراسر انگلیس به منظور خنک کردن خود  در رودخانه ها، دریاچه ها و مخازن غرق شده اند.

به گزارش ایرنا، دانشمندان می‌گویند که انگلیس دیگر یک کشور سردسیر نیست و باید خود را برای مواجهه با تشدید گرمای هوا در سال‌های آینده وفق دهد.

آن‌ها هشدار داده‌اند که اگر این کشور تدابیر لازم را صورت ندهد هزاران شهروند با خطر مرگ روبرو خواهند شد و به زیرساخت‌ها خسارت های گسترده ای وارد خواهد شد.

دانشمندان و سیاستمداران، این وضعیت اضطراری را به طور مستقیم با تغییرات اقلیمی مرتبط می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها