فایننشال تایمز:

روسیه و اوکراین برای صادرات غلات به توافق نزدیک شدند

فایننشال تایمز نوشت: با وجود اختلافاتی که وجود دارد اما روسیه و اوکراین برای صادرات غلات به کشورهای دیگر به توافق نزدیک شدند.

روسیه و اوکراین برای صادرات غلات به توافق نزدیک شدند
کد خبر: 564373
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۰۹:۲۲:۱۹

مسکو و کی‌اف موافقت کردند که سازوکارهایی را برای ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر از جمله بندر ادسا طراحی کنند. 

به گزارش فارس به نقل از فایننشال تایمز، براساس این گزارش، روسیه و اوکراین به توافقی رسیدند که صادرات غلات از اوکراین به کشورهای دیگر از طریق بنادر انجام شود.

فایننشال تایمز در گزارشی روز سه‌شنبه اعلام کرد:‌ قرار است سازوکارهایی طراحی شود و کریدور امنی برای ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و از جمله بندر ادسا طراحی شود. 2 مرکز کنترل یکی در استانبول و دیگری در دریای سیاه جایی که کشتی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد ایجاد خواهد شد.

منابع اعلام کردند که همچنین روسیه اطمینان داده که به کشتی‌هایی که حامل کالاهای صادراتی هستند شلیک نخواهد کرد. با این حال طرف‌های اوکراینی اعتقاد دارند که روسیه باید اطمینان اینکه به بنادر این کشور حمله نمی‌کند نیز بدهد. مقامات آگاه گفته‌اند که براساس ارزیابی‌ها خروجی این توافق در چند روز آینده مشخص خواهد شد. البته عدم توافق بر روی محورهای کلیدی به این مفهوم است که صادرات زودتر از سه هفته آینده عملی نخواهد شد.

13 جولای مذاکرات بین نمایندگان روسیه، ترکیه و اوکراین و نمایندگان سازمان ملل متحد برگزار شد. گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که گام مهمی برای انجام صادرات امن و سالم غذا از طریق اوکراین و از طریق دریای سیاه برداشته شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها