کد خبر: 564291
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۰:۱۱:۰۳
| |

گرمای هوا در انگلیس رکورد شکست

با تشدید موج گرما در غرب اروپا، فرودگاه «هیترو» لندن عصر امروز دمای بیش از 40 درجه سانتیگراد را ثبت کرد که در تاریخ انگلیس بی‌سابقه بود.

گرمای هوا در انگلیس رکورد شکست
کد خبر: 564291
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۲۰:۱۱:۰۳

انگلیس امروز سه‌شنبه (۱۹ ژوئیه) با تشدید موج گرما که اروپا را فراگرفته، بالاترین دمای خود را ثبت کرد.

​به گزارش فارس، اداره هواشناسی اعلام کرد که رکورد گذرایی که هنوز باید تایید شود، در ساعت ۱۲:۵۰ بعد از ظهر (به وقت محلی) در فرودگاه «هیترو» لندن ثبت شد و رکورد قبلی ۳۸.۷ درجه سانتیگراد ثبت شده در سال ۲۰۱۹ را پشت سر گذاشت.

به گزارش رویترز، ترددهای قطار لغو شد، مراکز شهر که معمولاً شلوغ هستند، آرام به نظر می‌رسند و باغ‌وحش‌ها برای خنک نگه داشتن حیوانات خود به تکاپو افتاده‌اند.

اداره هواشناسی انگلیس اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ، دمای هوا از ۴۰ درجه سانتیگراد به طور موقت در بریتانیا تجاوز کرد. دما در بسیاری از نقاط هنوز در حال افزایش است، بنابراین به یاد داشته باشید که از آب و هوا مطلع باشید.

طبق این گزارش، هواشناس باید تجهیزات مورد استفاده برای ثبت این رکورد را قبل از رسمی شدن آن تأیید کند. به نوشته رویترز، انگلیس به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا وضعیت «اضطراری ملی«

«گرانت شاپس» وزیر حمل‌ونقل انگلیس گفت: سال‌ها طول می‌کشد تا بریتانیا بتواند زیرساخت‌های خود را برای مقابله با دمای بالاتر به‌طور کامل ارتقا دهد. ما شاهد اختلالات قابل توجهی در سفر بوده‌ایم. زیرساخت‌هایی که بیشتر آن از دوران ویکتوریا ساخته شده‌اند، در برابر این نوع دما مقاومت ندارند.

ورود موج گرمای شدیدی که ابتدا آتش‌سوزی‌های جنگلی در سراسر اروپا را پیش از ورود به انگلیس برانگیخت، کانون توجه را به وعده‌های «صفر خالص» (اصطلاحی به معنی خودداری از افزودن به تولید گازهای گلخانه‌ای در جو زمین) نامزدهای جانشینی بوریس جانسون به عنوان نخست‌وزیر تبدیل کرده است.

در این خصوص برخی از نامزدهای جایگزینی جانسون سردرگم‌تر به نظر می‌رسند و دیگر چالش‌های پیش روی کشور را اولویت خود ارزیابی می‌کنند. «کیمی بادنوچ» از نامزدها گفت که به کاهش انتشار کربن اعتقاد دارد اما برای انجام این کار به ورشکستگی اقتصاد اعتقاد ندارد.

پیش‌تر، منابع خبری گزارش دادند گرمای بی‌سابقه طی هفته گذشته به مرگ بالغ بر ۱۰۰۰ نفر در غرب قاره اروپا منجر شده است. در انگلیس، دولت برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هشدار گرمای بی‌سابقه اعلام کرده بود. منابع خبری گزارش داده‌اند انگلیس گرم‌ترین روزهای خودش را تجربه می‌کند. «اسکات دونکان»، کارشناس مسائل هواشناسی در توییتر نوشته است: «کمتر مناطقی روی کره زمین هستند که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به اندازه انگلیس و فرانسه گرم شوند».

همزمان در فرانسه، اسپانیا و پرتغال بیش از ۱۰ هزار نفر به دلیل آتش گرفتن جنگل تخلیه شده‌اند. بیش از نیمی از پرتغال در حال حاضر در وضعیت هشدار است و آتش‌نشان‌ها در تلاش هستند ۱۴ آتش‌سوزی جداگانه را مهار کنند.

مجارستان، کرواسی و جزیره کرت در یونان هم در روزهای گذشته درگیر آتش‌سوزی‌‌هایی در جنگل بوده‌اند. ایتالیا در حال دست و پنجه نرم کردن با موج گرمای تابستانی و بدترین خشکسالی طی هفتاد سال گذشته است.

در کشور پرتغال، جایی که شهر «پینهائو» در آن روز جمعه دمای بی‌سابقه ۱۱۶ درجه فارنهایت را ثبت کرد وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کرد ۶۵۹ نفر طی یک هفته گذشته به دلایل مرتبط با گرما جان باخته‌اند. در فرودگاه «مادرید-باراخاس» که اصلی‌ترین فرودگاه شهر مادرید است پنجشنبه گذشته دمای بی‌سابقه ۱۰۸ درجه فارنهایت ثبت شد. در برخی از مناطق اسپانیا دما حتی به ۱۱۰ تا ۱۱۳ درجه فارنهایت رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها