نیکی هیلی:

بایدن با تلاش برای احیای برجام، آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد

​نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت که تلاش رئیس‌جمهور آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای 2015 باعث می‌شود تا آمریکا و رژیم صهیونیستی در معرض خطر قرار بگیرند.

بایدن با تلاش برای احیای برجام، آمریکا را در معرض خطر قرار می‌دهد
کد خبر: 564257
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۷:۰۰:۴۰

نیکی هیلی، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: جو بایدن به تلاش مفرط خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد. وی آمریکا و همچنین اسرائیل را درمعرض خطر قرار می‌دهد. ایالات متحده بهتر از این‌هاست!

به گزارش ایسنا، هیلی همچنین در گفت‌وگویی با فاکس نیوز درخصوص سفر اخیر بایدن به عربستان و رژیم صهیونیستی گفت: این مایه تاسف است چراکه وقتی که در سفری بین‌المللی به جایی می‌روید، می‌خواهید با خود چیزی بازگردانید. اگر به سفر بایدن به اسرائیل بنگریم - با اینکه از نظرم برخی کارهای خوب انجام داد - به نظرم بخشی که قابل تاسف است این بود که هنگام گفت‌وگو با نخست‌وزیر لاپید گفت که به وضوح اختلافاتی میان آن‌ها بر سر ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: او درباره دیپلماسی با کشوری صحبت می‌کند که فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهد. این نشان جدایی از مردم اسرائیل است که می‌گویند زمانی که ایرانیان ما را تهدید می‌کنند ما باید با قدرت دربرابر آن‌ها ایستادگی کنیم. بایدن این قدرت را از خود نشان نمی‌دهد و لاپید تقریبا به وی التماس می‌کرد که ببیند ایران تا چه حد خطرناک است.

هیلی افزود: ما باید از این کارها دست بکشیم. ما باید بار دیگر قوی شویم. ما باید قدرت‌مان را به متحدان نشان دهیم. ما باید قدرت‌مان را به دشمنان نیز نشان دهیم. به نظرم بایدن این کار را نکرد.

این مقام پیشین دولت ترامپ در ادامه گفت که تلاش بایدن برای احیای توافق هسته‌ای با ایران مغایر هرگونه منطق است.

نیکی هیلی اظهار کرد: او نسخه دوم اوباما است. او می‌خواهد کاری که اوباما انجام داده بود را عملی کند. این شدیدا برای آمریکا و اسرائیل خطرناک است. آن‌ها از خطرات ایران آگاهی دارند. ما در برابر دیگران ساده‌لوح به نظر می‌رسیم. شما بایدن را ببینید. او به عربستان نسبت به ایران سخت‌گیری بیشتری انجام می‌دهد. ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است. ایران می‌خواهد به وعده "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" برسد. ما باید اطمینان حاصل کنیم که با این قبیل مسائل مقابله می‌کنیم اما به جای آن بایدن تلاش دارد میلیاردها دلار به آن‌ها اعطا کند. شما نمی‌توانید فرهنگ را تغییر دهید، این طرز تفکر که می‌توان یک فرهنگ را خرید غلط و ساده‌لوحانه است.

اظهارات درخصوص دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده‌اند تولید و به کارگیری تسلیحات هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایی ندارد.

اخیرا آمریکا و ایران با تسهیل‌گری اتحادیه اروپا، مذاکرات برجامی غیرمستقیمی در قطر برگزار کردند که در بر دارنده نتیجه ملموسی برای طرفین نبود.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا با اشاره به گفتگوی تلفنی خود با ««جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "با آقای جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی در خصوص آخرین وضعیت گفتگوها برای رفع تحریم صحبت کردم.

 آقای بورل از اراده مثبت جمهوری اسلامی ایران و ابتکار عمل ما برای عبور از موانع و حل و فصل اختلافات باقی مانده در مذاکرات تقدیر کرد و گفت به تلاشهایشان برای نزدیک کردن دیدگاه ایران و آمریکا ادامه خواهد داد.

من هم از آقای بورل و آقای مورا به دلیل تلاش‌های مثبت و بی وقفه‌اشان تشکر کردم و به تبیین دلایل اختلافات و راه حل آن پرداختم. به آقای مورا صراحتا گفتم آمریکا باید زیاده خواهی و تردید را کنار بگذارد. معتقدیم راه حل تکراری نتیجه تکراری را به دنبال خواهد داشت. واقع بینی مبتنی بر تحلیل درست نیاز امروز حکام آمریکا برای رسیدن به توافقی پایدار است.

به آقای بورل گفتم آمریکایی ها با اهرم فشار به نتیجه نخواهند رسید."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها