کد خبر: 563710
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۰۹:۰۰:۰۶
| |

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق:

روابط ریاض و بغداد در بهترین حالت خود قرار دارد/ عراق به روابط گسترده‌تر با واشنگتن چشم دوخته است

نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه در نشست جده برای تاکید بر نقش مهم عراق در منطقه شرکت می‌کند، تاکید کرد که مسایل مشترک زیادی میان عراق و عربستان وجود دارد.

روابط ریاض و بغداد در بهترین حالت خود قرار دارد/ عراق به روابط گسترده‌تر با واشنگتن چشم دوخته است
کد خبر: 563710
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۰۹:۰۰:۰۶

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در گفتگو با دو شبکه العربیه و الحدث تاکید کرد: مسایل مشترک بسیاری میان عراق و عربستان وجود دارند، امروز طرح اتصال شبکه برق با عربستان و منطقه خلیج (فارس) امضا شد و این یک پیشرفت مهم است.

به گزارش ایسنا، الکاظمی در بدو ورودش به شهر جده اظهار کرد: "روابط ما با عربستان در بهترین حالت خود قرار داشته و به شدت در حال توسعه است."

نخست وزیر عراق در ادامه گفت: در نشست جده برای تاکید بر نقش مهم عراق در منطقه شرکت می‌کنم و درباره بسیاری از مسایل و در راس آنها اقتصاد گفتگو خواهم کرد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه روابط عراق با کشورهای عربی و همسایه در بهترین حالت خود قرار دارد، گفت: عراق بر حمایت از مساله فلسطین تاکید دارد و در هیچ محوری در منطقه علیه محور دیگر قرار نخواهد گرفت.

همچنین الکاظمی تاکید کرد: عراق به روابط گسترده‌تر با واشنگتن چشم دوخته است و بغداد برای مبارزه با تروریسم با تمامی کشورها هماهنگی خواهد کرد.

الکاظمی پیش از سفرش به عربستان نیز در کنفرانسی گفت که در نشست جده بر مساله انرژی و آب و هواتمرکز خواهد کرد.

سفر الکاظمی به عربستان در حالی صورت گرفته که برخی گروه‌های عراقی از جمله ائتلاف الفتح، مخالفت خود را با این سفر و مشارکت در نشست جده که هدفش عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان است، اعلام کردند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها