کد خبر: 563636
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۱۱:۱۴:۵۷
| |

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا:

تصمیم ریاض برای باز کردن حریم هوایی خود به روی تل اویو «تاریخی» است

رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم عربستان سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی رژیم صهیونیستی را «تاریخی» خواند.

تصمیم ریاض برای باز کردن حریم هوایی خود به روی تل اویو «تاریخی» است
کد خبر: 563636
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۱۱:۱۴:۵۷

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی، تصمیم عربستان سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای رژیم صهیونیستی را «تاریخی» خواند. 

به گزارش فارس، طبق بیاینه منتشر شده توسط کاخ سفید از اظهارات وی، بایدن مدعی شد: «تصمیم تاریخی عربستان سعودی برای باز کردن حریم هوایی خود به روی همه هواپیماهای غیرنظامی، از جمله هواپیماهایی که به اسرائیل (فلسطین اشغالی) و از اسرائیل پرواز می‌کنند، گام مهمی در جهت ایجاد خاورمیانه‌ای یکپارچه‌تر و با ثبات‌تر است».

وی افزود: «در حالی که این گشودن مدت‌ها مورد بحث قرار داشته، اکنون به لطف ماه‌ها دیپلماسی پایدار بین دولت من و عربستان سعودی، سرانجام به واقعیت تبدیل شده است. امروز من اولین رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهم بود که از اسرائیل به جده عربستان سعودی پرواز می‌کند».

بایدن در ادامه ادعاهایش گفت: «همانطور که ما این لحظه مهم را جشن می‌گیریم، تصمیم عربستان سعودی می تواند به ایجاد حرکت در جهت ادغام بیشتر اسرائیل در منطقه، از جمله با عربستان سعودی کمک کند. تمام تلاشم را از طریق دیپلماسی مستقیم و تعامل رهبر به رهبر انجام خواهم داد تا به پیشبرد این روند پیشگامانه ادامه دهم».

پیش‌تر منابع خبری گزارش دادند عربستان سعودی آسمان خودش را به روی «همه وسایل حمل و نقل هوایی» که مقررات‌های هوایی این کشور را رعایت کنند گشوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها