کد خبر: 563532
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۶:۰۹:۱۸
| |

بایدن در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر صهیونیستی:

حامل پیام صلح برای عربستان هستم / نمی‌گذاریم چین و روسیه جای آمریکا در منطقه را پر کنند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور آمریکا از روابط مستحکم این رژیم با آمریکا سخن گفت و از عادی سازی روابط با سایر کشورها استقبال کرد.

حامل پیام صلح برای عربستان هستم / نمی‌گذاریم چین و روسیه جای آمریکا در منطقه را پر کنند
کد خبر: 563532
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۶:۰۹:۱۸

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز(پنجشنبه)در کنفرانس خبری با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مدعی شد:‌ ما دست صلح و دوستی به سوی کشورهای منطقه دراز می‌کنیم. ما از هرکشوری که مایل به روابط عادی با اسرائیل است استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، لابید مدعی شد:  ما اجازه نخواهیم داد کسی اسرائیل را نابود کند. اسرائیل باید با ارتشی قوی همواره قدرتمند و امن باشد.

وی همچنین ادعا کرد: ما در اسرائیل لزوم برخورداری از آزادی و قدرت را یاد گرفتیم و اینکه برخی اوقات باید با استفاده از زور آزادی را حفظ کرد.

لاپید در ادامه ادعاهای خود "سفر بایدن به عربستان را برای اسرائیل و منطقه و برای امنیت و رونق خاورمیانه مهم" عنوان کرد.

بایدن نیز طی این کنفرانس گفت:  یک روز هم از روابطمان با اسرائیل دست نمی‌کشیم.

او راهکار تشکیل دوکشوری را بهترین راه برای صلح دانست و گفت: ما تلاش برای تحقق صلح میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را ادامه خواهیم داد.

وی با بیان اینکه تل آویو روابط با همسایگان منطقه‌ای خود را توسعه داده، تصریح کرد: من حامل پیام صلح برای عربستان خواهم بود.

بایدن علت اصلی سفر خود به عربستان را تقویت منافع آمریکا برشمرد و گفت: همواره در کنار اسرائیل خواهیم بود.

بایدن گفت که اولین رئیس جمهور  آمریکاست که مستقیما از اسراییل به جده پرواز می‌کند.

بایدن تصریح کرد: مسائل زیادی وجود دارد. ما به رهبری در این منطقه و تلاش برای عدم ایجاد هرگونه خلأیی که ممکن است چین یا روسیه مغایر با منافع آمریکا و اسراییل آن را پر کنند، ادامه خواهیم داد.

وی همچنین گفت: به حمایت از اوکراین دربرابر روسیه ادامه می‌دهیم.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، ستون نویس واشنگتن پست گفت: دیدگاه من در مورد خاشقجی روشن است - من هرگز در مورد حقوق بشر ساکت نبوده‌ام، سفر به عربستان سعودی فرصتی است برای تاکید مجدد بر چیزی که آمریکا از آن دور شده‌ بود.

بایدن در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۰، عربستان سعودی را به دلیل آنچه که به گفته او نقش ادعایی ولیعهد در قتل خاشقجی بود، یک "دولت منحوس" خواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها