کد خبر: 563565
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۰:۱۲:۲۲
| |

سفیر ایران در دانمارک دفتر یادبود «آبه شینزو» را امضا کرد

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک با حضور در سفارت ژاپن در کپنهاگ، دفتر یادبود «آبه شینزو» نخست‌وزیر پیشین این کشور را امضا کرد.

سفیر ایران در دانمارک دفتر یادبود «آبه شینزو» را امضا کرد
کد خبر: 563565
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۲۰:۱۲:۲۲

افسانه نادی پور با اظهار تاسف و نگرانی از  ترور نخست وزیر پیشین ژاپن این واقعه را به سفیر، همکاران وی، مردم ژاپن و خانواده «آبه شینزو» تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، آبه شینزو جمعه هفته پیش در حال سخنرانی در شهر نارا که برای انتخابات پارلمانی در آخر هفته تبلیغات می‌کرد، از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

تلویزیون ژاپن به نقل از بیمارستان شهر نارا اعلام کرد که مرگ نامبرده بر اثر اصابت مستقیم گلوله به قلب او رخ داده است. بیمارستان هم در بیانیه ای اعلام کرد که کادر پزشکی با وجود تلاش های به عمل آمده نتوانست خونریزی ناشی از اصابت گلوله ها را متوقف کند چرا که یکی از گلوله ها قلب او را سوراخ کرده بود.

بر اساس این گزارش، «تتسویا یاماگامی» عامل تیراندازی فردی ۴۱ ساله که عضو سابق نیروی دریایی این کشور است، توسط نیروهای امنیتی ژاپن دستگیر شد.

پیشتر رئیس جمهوری کشورمان در پیامی به نخست‌وزیر ژاپن، با ابراز تسلیت و همدردی با وی، دولت و ملت دوست ژاپن، به دلیل کشته شدن نخست‌وزیر سابق این کشور، برای او آرزوی آرامش و رحمت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها