کد خبر: 563554
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۸:۰۸:۳۵
| |

اختلاف بر سر بیانیه پایانی دیدار بایدن و عباس

یک روزنامه عربی منطقه از اختلاف بر سر بیانیه پایانی دیدار پیش روی رئیس جمهوری آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خبر داد.

اختلاف بر سر بیانیه پایانی دیدار بایدن و عباس
کد خبر: 563554
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۸:۰۸:۳۵

روزنامه الشرق قطر روز پنجشنبه به نقل از منابع فلسطینی نوشت که جو بایدن و محمود عباس فردا - جمعه - بیانیه‌های جداگانه دراختیار رسانه‌ها قرار می‌دهند.

به گزارش ایرنا، این منابع می‌گویند بر سر بیانیه پایانی دیدار رئیس جمهوری آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اختلاف وجود دارد.

در چارچوب سفر جو بایدن به سرزمین‌های اشغالی که از روز چهارشنبه آغاز شده، رئیس جمهوری ایالات متحده قرار است روز جمعه با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت و گو کند.

این گفت و گو پس از دیدارها و گفت و گوهای بایدن با مقامات صهیونیستی صورت می‌گیرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز در نشست خبری با نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی، بر تداوم حمایت واشنگتن از تل‌آویو، به منظور تضمین برتری نظامی این رژیم در منطقه تاکید کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه ۱۳ ژوئیه (۲۲ تیر) وارد فرودگاه بن‌گوریون تل‌آویو شد.

یک مقام آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده گفته سفر بایدن به عربستان سعودی برای ایجاد یک ساختار قدرتمند منطقه‌ای و عمق بخشی به روابط اسرائیل با شرکای منطقه‌ای‌است.

بایدن در سفر خاورمیانه‌ای خود ضمن ملاقات با رهبران رژیم صهیونیستی به عربستان سعودی هم سفر می‌کند.

چند روز پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که جو بایدن در نخستین سفرش به عنوان رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه، در تاریخ ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۲ تا ۲۵ تیر ماه) به این منطقه و مشخصاً اسرائیل، کرانه باختری و عربستان سفر خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها