کد خبر: 542079
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۱:۰۹:۲۶
| |

تاکید رئیس جمهور لبنان بر همکاری با بغداد در دیدار با وزیر صنعت عراق

رئیس جمهور لبنان امروز سه شنبه میزبان وزیر صنعت عراق بود که در این دیدار راه‌های تقویت روابط میان دو کشور در همه زمینه‌ها بررسی شد.

تاکید رئیس جمهور لبنان بر همکاری با بغداد در دیدار با وزیر صنعت عراق
کد خبر: 542079
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۱:۰۹:۲۶

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان امروز سه‌شنبه بر اهمیت همکاری نزدیک لبنان با عراق و دیگر کشورهای عربی و غیرعربی برای پیشرفت در همه زمینه‌ها تاکید کرد.

به گزارش فارس، به گزارش وبگاه خبری النشره، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: میشل عون، امروز میزبان منهل عزیز الخباز، وزیر صنعت و معدن عراق بود. در این دیدار جورج بوشکیان، وزیر صنعت لبنان و علی الحبحاب، سفیر لبنان در عراق و حیدر شیاع البراک، سفیر عراق در لبنان هم حضور داشتند.

بر اساس این بیانیه، در دیدار مذکور طرفین لبنانی و عراقی به بررسی راه‌های تقویت همکاری بین دو کشور پرداختند.

وزیر صنایع عراق پس از این دیدار گفت که با طرف لبنانی درباره فعال سازی کار کمیته‌های مشترک قبلی توافق شد و هیچ مانعی وجود ندارد که مانع از تسهیل روند کار برای شهروندان و تجار دو کشور شود.

وزیر صنعت لبنان تاکید کرد: ما در مرحله بسیار مثبتی با عراق به سر می‌‌بریم و با دید مثبت به آن چشم دوخته‌ایم تا به اهدافمان برسیم.

او با اشاره به آمادگی نخست وزیر لبنان برای سفر به عراق در راس هیاتی از کابینه این کشور گفت: حجم مبادلات صنعتی و تجاری عراق و لبنان در حال حاضر ۱۴۰ میلیون دلار است که پیش بینی می‌شود به یک میلیارد دلار برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها