رزمایش هوایی یونان و رژیم صهیونیستی و تمرین سناریوهای مختلف

منابع رسانه‌ای از برگزاری رزمایش هوایی رژیم موقت صهیونیستی و یونان و تمرین سناریوهای مختلف خبر دادند.

رزمایش هوایی یونان و رژیم صهیونیستی و تمرین سناریوهای مختلف
کد خبر: 563376
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۷:۴۸:۴۳

منابع رسانه‌ای بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران از برگزاری یک رزمایش هوایی بین نیروهای هوایی رژیم موقت صهیونیستی و یونان بر فراز فلسطین اشغالی خبر دادند.

​به گزارش فارس، به گزارش خبرگزاری‌ «آناتولی» به نقل ارتش  رژیم اسرائیل، جنگنده‌های رژیم اسرائیل و یونان تمرین هوایی مشترکی را برگزار کردند. ارتش  رژیم صهیونیستی  اعلام کرد که این رزمایش روز سه‌شنبهبر فراز آسمان اسرائیل (فلسطین اشغالی) برگزار شد و شامل آموزش‌هایی برای شبیه‌سازی عملیات سوخت‌گیری مجدد و نبرد پیشرفته هوا به هوا بود.

ارتش رژیم موقت صهیونیسیتی در بیانه خود افزود که  این تمرین هوایی به افزایش آمادگی برای نبرد در سناریوهای مختلف و همچنین تقویت روابط بین نیروهای هوایی اسرائیل و یونان کمک می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «این رزمایش عرصه‌ای برای یادگیری مشترک و تقویت روابط بین دو نیروی هوایی او نماد نقطه عطف مهمی در تقویت همکاری‌های راهبردی  و بین‌المللی بین اسرائیل و یونان است. این رزمایش همچنین به پیشبرد قابلیت‌های رزمی مختلف او صلاحیت آنها در سناریوهای جنگی احتمالی کمک کرده و باعث ایجاد چالش برای خدمه هوایی و تیم‌های فنی می‌شود.»

روز سه شنبه نیز برخی رسانه‌های یونان به شرح این رزمایش و تقابل با ترکیه پرداخته بودند. ارتش یونان به تازگی برای مقابله با نفوذ پهپادهای ترکیه از رژیم اسرائیل کمک گرفته است.

 یک مقام ارشد دولت یونان روز شنبه از مراحل پایانی نخستین سامانه ضد پهپادی یونان خبر داد. «کریستوس دیماس» معاون وزیر سرمایه گذاری و توسعه یونان  گفت:«اولین سامانه ضد هواپیماهای بدون سرنشین یونان توسط "هلاس" (مرکز تحقیقات و فناوری) در حال توسعه است.»

بر اساس این گزارش، یونان با مشکل رخنه پهپادی ترکیه مواجه است و این یک راه حل جامع برای مشکل رو به رشد تهدید پهپاد است که بر اساس یک سیستم پیشرفته ساخته شده است. یونان مدعی است که این سامانه یکپارچه کاملا بومی بوده و برای شناسایی و خنثی‌سازی هواپیماهای بدون سرنشین متخاصم ساخته شده است. این طرح که در دو ماه گذشته به صورت کاملا محرمانه بوده یک چتر واقعی برای مقابله با پهپادهای ترکیه در جزایر و نقاط حساس سراسر یونان در حال راه‌اندازی است.

برخی منابع خبری از کمک رژیم موقت صهیونیستی به یونان در ساخت این چتر ضد پهپادی خبر دادند و نوشتند این سامانه در حال استقرار که از فناوری (رژیم) اسرائیل استفاده می‌کند، اساساً به گونه‌ای است که درقابلیت پرواز پهپادهای دشمن بالقوه ایجاد اختلال می‌کند. هدف این سامانه اساساً «کور کردن» پهپادهای تهدید کننده است تا آنها نتوانند ماموریت خود را کامل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها