کد خبر: 563348
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۵:۱۰:۴۸
| |

تمایل کاخ سفید برای از سرگیری فعالیت کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها

همزمان با سفر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به سرزمین های اشغالی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که واشنگتن تمایل دارد یک کنسولگری برای فلسطینی‌ها در شهر قدس داشته باشد.

تمایل کاخ سفید برای از سرگیری فعالیت کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها
کد خبر: 563348
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۵:۱۰:۴۸

سالیوان سوار بر هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا (ایر فورس ۱ ) در جریان سفر به فلسطین اشغالی به خبرنگاران گفت: موضع آمریکا این است که کشور تمایل به داشتن یک کنسولگری در قدس شرقی دارد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وی در عین حال افزود که این مساله نیازمند تعامل با دولت اسرائیل و همچنین رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین است.

به نوشته رویترز، درحالیکه گمانه زنی‌های بسیاری در مورد از سرگیری فعالیت کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها در قدس در جریان سفر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به فلسطین اشغالی صورت گرفته، سالیوان ادامه داد: ما در این سفر به این تعامل ادامه می‌دهیم.

سالیوان همچنین با اشاره به شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره که توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسید، بیان کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با خانواده ابوعاقله صحبت کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا اضافه کرد: بلینکن خانواده این خبرنگار را به آمریکا دعوت کرده تا با آنها به صورت مستقیم و حضوری دیدار کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها