کد خبر: 517590
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۰:۵۱:۳۶
| |

مشاور امنیتی بایدن:

کره شمالی از اقدامات تنش‌زا بپرهیزد

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی دیدار با همتای خود در دولت کره جنوبی در واشنگتن، از کره شمالی خواست که از انجام «اقدامات تنش‌زا اجتناب کند».

کره شمالی از اقدامات تنش‌زا بپرهیزد
کد خبر: 517590
|
۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ۱۰:۵۱:۳۶

اعتمادآنلاین| به دنبال دیدار مشاوران امنیتی دولت‌های آمریکا و کره جنوبی در واشنگتن کاخ سفید از رایزنی‌های دو طرف درباره کره شمالی خبر داد.

به گزارش فارس بنا بر اعلام مقام‌های دولت آمریکا، کاخ سفید روز سه شنبه (دیروز) میزبان «سو هون» مشاور امنیت ملی کره جنوبی بود.

به گفته واشنگتن، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با همتای کره جنوبی خود دیدار و درباره روابط دو کشور و کره شمالی رایزنی کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید، آنها در این دیدار بر نقش مهم اتحاد ایالات متحده و کره جنوبی به عنوان پایه صلح، رفاه و امنیت در شمال شرقی آسیا و منطقه گسترده‌تر ایندوپاسیفیک (اقیانوس‌های هند و آرام) تأکید کردند».

به روایت واشنگتن، سالیوان و سو «بحث‌های مفصلی در مورد وضعیت امنیتی کنونی در منطقه انجام دادند و از کره شمالی خواستند که در جهت خلع سلاح کامل شبه جزیره کره وارد دیپلماسی جدی و پایدار شود».

به گفته کاخ سفید، جیک سالیوان بر لزوم خودداری کره شمالی از اقدامات تنش‌زا تاکید کرد و بر حمایت ایالات متحده از گفتگو و همکاری بین دو کُره تاکید کرد.

دیدار و رایزنی مشاوران امنیتی واشنگتن و سئول در کاخ سفید در شرایطی انجام شده که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز گذشته آمریکا را «دلیل ریشه‌ای» مشکلات در شبه جزیره کره دانست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها