کد خبر: 563118
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۵:۴۲:۱۷
| |

فروش رنو در گرداب تحریم روسیه و قرنطینه در چین

کمبود قطعات الکترونیکی به دلیل محدودیت‌های ناشی از اعمال قرنطینه در چین و تحریم‌ها علیه روسیه موجب افت شدید فروش جهانی خودروهای شرکت رنو در نیمه نخست سال جاری میلادی شده است.

فروش رنو در گرداب تحریم روسیه و قرنطینه در چین
کد خبر: 563118
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۵:۴۲:۱۷

این خودروساز فرانسوی روز سه شنبه با انتشار گزارشی از کاهش ۱۶.۵ درصدی فروش جهانی خود (به استثنای روسیه) خبر داد.

به گزارش ایرنا، از روزنامه لو فیگارو، بر اساس این گزارش، دلیل کاهش فروش این خودروساز کمبود قطعات الکترونیکی وارداتی از آسیا در نیمه نخست ۲۰۲۲ اعلام شده است؛ آماری که برخی رسانه‌های دیگر با احتساب کاهش فروش این خودروساز در پی خروج از بازار روسیه، ۳۰ درصد ارزیابی می‌شود.

این روزنامه پرشمارگان فرانسوی بازار خودروسازی اروپا را به دلیل آنچه کمبود قطعات الکترونیکی اعلام کرده است، به شدت مختل ارزیابی می‌کند.

لو فیگارو اضافه می‌کند: هم اینک خودروهای هیبریدی و الکتریکی ۳۶ درصد از فروش خودروهای سواری این برند را در اروپا به خود اختصاص داده است.

معاون مدیرعامل شرکت خودروسازی رنو در این زمینه اظهار داشت: بازارهای برقی در اروپا در حال رونق هستند و این شرکت با محصولات مناسب خود در موقعیت مناسبی برای پاسخگویی به این تقاضای جدید مشتریان قرار دارد.

فابریس کامبولیو (Fabrice Cambolive) افزود: در نیمه دوم سال، ما با عرضه سه محصول جدید (Megane E-Tech électrique, Kangoo E-Tech électrique, Nouvel Austral)، تنوع محصولات برقی خود را شتاب می‌بخشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها