امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه:

بهای تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت همه جانبه از اوکراین واقعاً بالاست

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی تاکید کرد که از تصمیم ترکیه برای حمایت از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو خوشحال است.

بهای تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت همه جانبه از اوکراین واقعاً بالاست
کد خبر: 561045
|
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ۱۳:۱۹:۱۴

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه  بر لزوم احترام به منافع امنیتی هر یک از کشورهای متحد ناتو در تصمیمگیری های راهبردی این ائتلاف از جمله منافع ترکیه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، ماکرون در یک کنفرانس مطبوعاتی در پایان اجلاس سه روزه ناتو در مادرید اسپانیا، سخنان خود را با تشکر از کشور میزبان اجلاس آغاز کرد اما خیلی زود به سراغ صحبت از تهدیدات فزاینده و نیاز به تقویت وحدت بین کشورهای عضو رفت.

وی بیان کرد:‌ما امروز صبح این فرصت را داشتیم تا در مورد تهدیدها و چالش‌هایی که همه با آن روبرو هستیم و لزوم احترام به منافع امنیتی هر یک از متحدان در تصمیم‌های راهبردی که می‌گیریم، بحث کنیم.

ماکرون خاطر نشان کرد:‌ما در گذشته گاهی اوقات به خصوص با ترکیه در مورد این موضوعات گفتگوهایی صریح داشته ایم. ما آنها را پیگیری می کنیم زیرا ائتلاف برای چنین امری ایجاد شده است و من به انسجام پایبند هستم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه مه فنلاند و سوئد را به مسامحه با شورشیان کرد متهم کرده و گفته بود که از پیوستن این دو کشور به ناتو جلوگیری خواهد کرد.

ماکرون همچنین گفت که بهای تحریم‌ها علیه روسیه و حمایت همه جانبه از اوکراین واقعاً بالاست.

رئیس جمهور فرانسه گفت: اگرچه تحریم‌ها (علیه روسیه) و حمایت‌های همه جانبه که به اوکراین ارائه می‌کنیم در حال حاضر بسیار زیاد است، اما این بهای جنگی است که ما نمی‌خواستیم، این بها را اروپا باید برای بازگرداندن صلح بپردازد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها