کد خبر: 563044
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۱:۱۱:۰۲
| |

روزنامه ایندیپندنت:

روسیه احتمالا در حال ساخت یک سلاح لیزری ضد ماهواره است

بر اساس گزارشها روسیه احتمالا در حال ساخت یک سلاح لیزری غول پیکر با قابلیت ساقط کردن ماهواره‌ها است.

روسیه احتمالا در حال ساخت یک سلاح لیزری ضد ماهواره است
کد خبر: 563044
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۱:۱۱:۰۲

بر اساس گزارشها روسیه احتمالا در حال ساخت یک سلاح لیزری غول پیکر با قابلیت ساقط کردن ماهواره‌ها است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، روسیه احتمالا مشغول ساخت یک سیستم لیزری با قابلیت از کار انداختن ماهواره‌های متخاصم است.

یک تحقیقات منبع باز جدید منتشر شده از سوی پایگاه اسپیس ریویو نشان داد، به نظر می‌رسد یک مجتمع جدید در محل تاسیسات فضایی Krona وابسته به وزارت دفاع روسیه در نزدیکی شهر زلنچوکسکایا وجود دارد.

تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای علنی، یک سری اسناد درخواستی مرتبط با  مقاطعه کاران صنعتی روس و همچنین اسناد مالی مرتبط با روسیه نشان داد پروژه موسوم به "کالینا" - یک سیستم لیزری طراحی شده برای "جنگ الکترواپتیکال" - می‌تواند پالس‌های لیزری را با هدف آسیب وارد کردن به حسگرهای نوری ماهواره‌ها بتاباند.

اسپیس ریویو نوشت: اسناد مناقصه که در سال ۲۰۱۵ به صورت آنلاین منتشر شد، قبلاً روشن کرده بودند که پروژه کالینا در بردارنده یک تلسکوپ جدید برای تاباندن دقیق پرتوهای لیزر به ماهواره‌ها است.

این پروژه در ابتدا در سال ۲۰۱۱ شروع شد، اما تحقیقات اولیه آن از حتی یک دهه قبل از آن انجام شد. مجتمع کالینا شامل تجهیزات نظارتی از جمله سیستم‌های لیدار (Lidar: یکی از فناوری‌های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب‌شده، فاصله را اندازه می‌گیرد) و رادار مورد استفاده برای شناسایی اهداف تلسکوپ‌های فضایی است.

در این مجتمع ساختمان مربوط به تلسکوپ و تونل متصل کننده آن به ساختمان سیستم لیدار به چشم می‌خورد اما مشخص نیست چه مقدار از تجهیزات سخت افزاری نصب شده است. پیشرفت این سیستم احتمالا در نتیجه تحریم‌های اقتصادی مختلفی که از سال ۲۰۱۴ علیه روسیه به‌ویژه در حوزه تجهیزات الکترونیکی اعمال شده، با مشکلاتی مواجه شده است.

در نوامبر سال گذشته، روسیه آزمایش موشکی انجام داد که به موجب آن یکی از ماهواره‌های قدیمی خود را از بین برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها